اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل حفظ آثار استان اردبیل:

12 کتاب آماده چاپ و انتشار است

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: 12 اثر فاخر دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ هشت ساله به همت نویسندگان و بنیاد حفظ آثار آماده چاپ و انتشار است.

12 کتاب آماده چاپ و انتشار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی کریمی صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب «نبرد سه کانیان » در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای رسالت عظیم و سنگین خود تاکنون موفق شده است 18 کتاب این حوزه را انتشار داده و رونمایی کند.

وی با بیان اینکه قرار است هر سه ماه یکبار دو جلد کتاب جدید در حوزه دفاع مقدس چاپ شده و رونمایی شود، عنوان کرد: از 12 جلد کتاب آماده چاپ که مراحل کارشناسی و تدوین را سپری کرده‌اند یک اثر امروز رونمایی می‌شود و با تامین منابع اعتباری از سوی مسئولان استان اردبیل شاهد چاپ و انتشار 11 اثر باقیمانده نیز در کمتر از هشت ماهه آینده خواهیم بود.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ضرورت ثبت و ضبط خاطرات و دل نوشته‌های شهدا، ایثارگران و حتی خانواده‌های آنان را یادآور شد و افزود: بیان خاطره‌ای از همسر یکی از شهدا و همچنین جانبازان در مراسمی تلنگری برای ما بود تا مصمم شویم خاطرات خانواده‌های شهدا، جانبازان آزادگان و ایثارگران را جمع‌آوری کرده و انتشار دهیم.

کریمی از هشت سال دفاع مقدس به عنوان دانشگاه و پژوهشکده قابل اطمینان یاد کرد و ادامه داد: ما از ابعاد مختلف می‌توانیم از این دستاوردها صیانت کرده و زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت عظیم را فراهم آوریم.

این مسئول تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس ما کارنامه درخشان در صیانت از دستاورد یک‌هزار و 400 ساله فرهنگ و مکتب اسلام است که شاخصه آن توجه و پایبندی به اصل مقاومت، ایثار و گذشت است.

سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه در سایه این ایثارگری‌ها و تاریخ پر از مقاومت و گذشت ما قادر هستیم در برابر جهان‌خواران ایستادگی کنیم، گفت: تاریخ پرفراز و نشیب این ملت نشان داده که می‌توان با ایمان و اعتقاد بر تمام مشکلات غلبه کرده و حرکت رو به جلو را مد‌نظر قرار داد.

کریمی با قدردانی از نویسندگان ارزشمند دفاع مقدس نظیر امیر رجبی که کتاب «نبرد سه کانیان» را با حوصله و طمانینه خاص به رشته تحریر درآورده است، یادآور شد: تولید این آثار به هر نحو ممکن ادامه پیدا کند چرا که در سایه تولید این آثار است که بهترین سرمایه‌های ارزشی و معنوی جامعه به نسل آینده منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود ضرورت حمایت همه جانبه از تولید‌کنندگان آثار فاخر انقلابی و ارزشی را یادآور شد و ابراز داشت: هر چند بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با منابع اعتباری محدودی روبروست اما با عنایت مسئولان استانی تلاش می‌کنیم تا از تولید‌کنندگان آثار مکتوب در زمینه دفاع مقدس به هر نحو ممکن حمایت کرده و اسباب دلگرمی آنان را بهتر و بیشتر از هر زمان دیگر فراهم آوریم.

انتهای پیام/62005/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول