اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس‌راهور کهگیلویه و بویراحمد:

شهرداری یاسوج به 80 درصد وظایف ترافیکی خود عمل نمی‌کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری یاسوج به 80 درصد وظایف ترافیکی خود از جمله نصب و تعبیه پل هوایی عمل نمی‌کند.

شهرداری یاسوج به 80 درصد وظایف ترافیکی خود عمل نمی‌کند

سرهنگ ابوالحسن ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ترافیکی که اکنون در شهری مثل یاسوج داریم هرگز نباید وجود داشته باشد و اگر دستگاه‌ها به وظیفه خود به درستی عمل کنند، چنین معضلی را نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ترافیک سرمایه‌های مهمی همچون وقت و انرژی را هدر می‌دهد، ابراز کرد: در خیابان مطهری که شلوغ‌ترین خیابان شهر یاسوج است در ساعات مختلف از جمله عصرها با مشکل ترافیک مواجه هستیم که بیش از همه مردم را کلافه کرده است.

این فرمانده ارشد انتظامی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در شهر یاسوج داریم و در خیابان مطهری به عنوان پر ترددترین خیابان این شهر به چشم می‌آید طی کردن عرض خیابان توسط مردم است که به دو دلیل مهم برمی‌گردد.

ملکی افزود: دلیل اول این که روی فرهنگ استفاده از پل هوایی در استان کار نکرده‌ایم و فرهنگ استفاده از آن بسیار ضعیف است و این به ضعف همه ما از جمله من پلیس و شما خبرنگاران و دستگاه‌های فرهنگی برمی‌گردد.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد دلیل دوم را تعداد اندک و ناکافی پل هوایی در شهر دانست و گفت: یاسوج در سه نقطه میدان هفت تیر، میدان شهدای نیروی انتظامی و خیابان مطهری به پل هوایی برای تردد عابرین پیاده نیاز دارد که فریادهای پلیس را در این ارتباط کسی گوش نمی‌دهد.

ملکی با انتقاد شدید از عدم همکاری شهرداری در این ارتباط تصریح کرد: بدون ملاحظه‌کاری می‌گویم که 80 درصد وظایف شهرداری یاسوج در خصوص تسهیل در روند ترافیک معطل مانده و شهرداری به وظیفه خود آن‌گونه که باید و شاید عمل نمی‌کند.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: از رسانه‌ها تقاضا داریم نسبت به فرهنگ‌سازی عبور و مرور عابرین پیاده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: باید اقدامات فرهنگ‌ساز جدیدی را از خود نشان دهیم و برای این کار نباید به تنهایی از پلیس انتظار معجزه داشته باشیم.

این مسئول حفظ نظم و آرامش ترافیکی در محدوده شهرهای کهگیلویه و بویراحمد که در انتقاد از عدم رعایت قوانین توسط عابرین پیاده در سطح شهرها و معابر استان با خبرنگاران سخن می‌گفت، ادامه داد: بسیاری از حوادث رانندگی که منجر به جرح و یا فوت افراد می‌شود به همین بی‌توجهی عابرین پیاده برمی‌گردد.

ملکی افزود: برای نمونه می‌بینیم که عابرین پیاده بدون هیچ‌گونه واهمه‌ای در سطح زیرگذرها و روگذرها در حال تردد هستند، بدون اینکه توجهی به عواقب خطرناک و حوادث احتمالی داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آمار نشان می‌دهد که در 50 درصد از تصادفات درون شهری، مقصر اصلی خود عابران پیاده‌ای هستند که بدوت توجه به هرگونه قوانین راهنمایی و رانندگی برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کنند.

وی در همین خصوص به سایر آمارها اشاره کرد و گفت: در 70 درصد از تصادفات فارغ از اینکه چه کسی مقصر باشد هم عابرین پیاده یک سوی قضیه هستند که باید با فرهنگ‌سازی درست فکری به حال آن شود.

ملکی با بیان اینکه این‌گونه مشکلات را همواره در نشست‌های تخصصی از جمله در شورای ترافیک به مسئولان مربوطه انعکاس می‌دهیم، خاطرنشان کرد: اما باید بدانیم که تا خود مردم نخواهند و فرهنگ عبور و مرور را باز تعریف نکنند مشکلات به قوت خود باقی است.

رئیس پلیس راهور استان کهگیلویه و بویراحمد بیشترین نگرانی خود را در این خصوص دانست و از همه رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما به عنوان رسانه ملی که بیشترین مخاطب را دارد درخواست همکاری و مساعدت بیشتر کرد.

وی با اشاره به اقدامات راهنمایی و رانندگی در روزهای آغازین مهر خاطرنشان کرد: در این زمینه نشست شورای ترافیک استان برگزار شد و همه دستگاه‌ها به وظیفه خود آشنایی کامل پیدا کردند.

انتهای پیام/2571/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول