اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه آغاز جشنواره تئاتر استانی هرمزگان

اجرای نمایش‌های «خط سرخ» و «در آستانه فروپاشی» در میناب و بستک

نمایش‌های خط سرخ و در آستانه فروپاشی به ترتیب در شهرهای میناب و بستک به روی صحنه رفت.

اجرای نمایش‌های «خط سرخ» و «در آستانه فروپاشی» در میناب و بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام عبدالرضا شیبانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بستک عصر امروز طی نشستی در همین راستا اظهار داشت: نمایش در آستانه فروپاشی حاصل زحمات هنرمندان شهرستان بستک و نتیجه آموزش‌های اصولی نمایش در این شهرستان است.

وی افزود: این اداره در نظر دارد به منظور بسط و گسترش هنرهای نمایشی در شهرستان و آشنایی نوجوانان و جوانان با این هنر فاخر دوره‌های جدید آموزشی نمایش را برگزار کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: ما می‌توانیم از کارهای نمایشی که توسط هنرمندان شهرستان بستک آماده سازی می‌شود با دعوت از کارگردانان مطرح استان جهت نقد و بررسی و ارتقا آن حمایت کنیم.

شیبانی وجود مربیان پرورشی آموزش و پرورش را یکی از ظرفیت‌های بزرگ هنری شهرستان بستک دانست و گفت: مربیان پرورشی می‌توانند با آموزش پایه فعالیت‌های هنری از جمله نمایش، علاقمندی را در بین قشر نوجوان جامعه به وجود بیاورند و با درخشش در جشنواره‌های نمایش مدرسه‌ای ظرفیت و توانمندی نمایش شهرستان را بالا ببرند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بستک در پایان آموزش پایه را بهترین راه موفقیت نمایش شهرستان دانست و نقش آموزش و پرورش و مربیان پرورشی را در این راه کلیدی خواند.

نمایش "در آستانه فروپاشی" به کارگردانی فریبا آذر هرنگ به مدت دو شب در شهرستان بستک به روی صحنه رفت.

همچنین این نمایش روز جمعه 12 مهر ساعت 10 صبح در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر هرمزگان نیز اجرا می‌شود.

رضا اوژند سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی میناب نیز در ادامه  از اجرای عموم نمایش خط سرخ در میناب خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی نمایش خط سرخ توسط انجمن نمایش شهرستان میناب و گروه هنری "انگاره" به کار گردانی علی رحیمی به اجرای عموم گذاشته شد.

وی ادامه داد: نمایش خط سرخ  با نگاهی به دوران دفاع مقدس، رنج و دوری و چشم به راهی خانواده‌هایی که عزیزانشان که سال‌ها در بند اسارت رژیم بعث گرفتار شده‌اند را به تصویر کشیده است.

اوژند گفت: برای ادای دینی که نسبت به شهدا و ایثارگران داریم سعی می‌کنیم همه ساله نمایش‌های ویژه را در هفته دفاع مقدس در میناب به اجرا درآوریم.

انتهای پیام/88001/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول