اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور یزد:

امسال بیش از 12هزار نفر از دانشگاه‌های پیام نور یزد فارغ‌التحصیل شدند

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد گفت: امسال 12هزار و 450 نفر در رشته‌های مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی از واحدهای دانشگاهی پیام نور استان یزد فارغ‌التحصیل شدند.

امسال بیش از 12هزار نفر از دانشگاه‌های پیام نور یزد فارغ‌التحصیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا امینی، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 21 هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی پیام نور استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشجویان در 20 عنوان کارشناسی، 13 عنوان کارشناسی ارشد و یک عنوان دکتری در 10 واحد و مرکز دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

امینی با بیان اینکه اکنون دانشگاه پیام نور از جایگاه خوبی در میان دیگر دانشگاه‌های کشور دارد، عنوان کرد: در حال حاضر رتبه هشتم در میان دانشگاه‌های سراسر کشور از آن دانشگاه پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد با بیان اینکه دانشجویان و اساتید پیام نور یزد از توانایی و پتانسیل بسیار بالایی برخوردارند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند تحولات بسیار بزرگی در حوزه علم استان و کشور به وجود بیاورند زیرا هم از نظر علمی و هم از نظر فنی و اجرایی دارای توانمندی‌های بسیاری هستند.

وی یادآور شد: دانشگاه پیام نور در صدد توسعه یافتگی است و در این مسیر متکی بر اصول اخلاقی و اسلامی و ایرانی است و به دنبال توانا شدن در تولید و حفظ دانش و تلاش و در صدد جذب دانشجویان نخبه و تعامل با مراکز صنعتی است.

امینی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به جذب دانشجو از طریق آزمون فراگیر در دانشگاه پیام نور یزد اظهار داشت: در ششم آبان‌ ماه از طریق سازمان سنجش، ثبت‌نام بدون کنکور انجام می‌شود و در 14 مهر ماه نیز ثبت‌نام فراگیر کارشناسی ارشد از طریق سازمان سنجش انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلبان فقط به سایت سنجش مراجعه کنند و به تبلیغات دیگر توجه نکنند زیرا عده‌ای از مراکز و آموزشگاه‌های آزاد، اقدام به سودجویی در این زمینه می‌کنند.

امینی تصریح کرد: درصد قبولی در دوره‌های فراگیر بسیار بالاست و شهریه پیام نور نیز در مقطع کارشناسی ارشد، بسته به رشته تحصیلی، از بین یک تا یک میلیون و 200 هزار تومان است که این رقم نسبت به دانشگاه‌های دیگر بسیار کمتر است.

رئیس دانشگاه پیام نور یزد در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت پژوهشکده پوشش‌های نانو ساختار دانشگاه پیام نور استان یزد خبر داد و افزود: فعالیت این پژوهشکده از مدت‌ها قبل کلید خورده بود اما در مرداد ماه جاری، مجوز آن از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت شد.

انتهای پیام/2464/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول