اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران:

طرح اطلس صنعتی در دانشگاه پیام نور مازندران تهیه می‌شود

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران از راه‌اندازی سامانه آموزش الکترونیکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: طرح اطلس صنعتی در دانشگاه پیام‌نور مازندران تهیه می‌شود.

طرح اطلس صنعتی در دانشگاه پیام نور مازندران تهیه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، صادقعلی موحدمنش امشب به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور با توجه به تجربه 20 ساله با همه محدودیت‌ها توانسته 50 درصد بار اصلی توسعه آموزش عالی را در میان دانشگاه‌های دولتی بر عهده داشته باشد.

وی افزود: با احتساب دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی 25 درصد بار اصلی توسعه نظام عالی کشور بر عهده دانشگاه پیام نور است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران ادامه داد: 50 درصد دانشجویان، پذیرفته شده دانشگاه پیام نور هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در برنامه متمرکز نظام آموزشی کیفیت آموزشی خود را حفظ و ارتقا بخشیده است، یادآور شد: به رغم توسعه کمی، سطح کیفی دانشگاه پیام نور رو به پیشرفت است.

موحدمنش به موفقیت دانشگاه پیام نور در تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: 50 تا 85 درصد پذیرفته‌شدگان ارشد و دوره دکترا در دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند.

وی فعالیت پژوهشی دانشگاه پیام نور را مطلوب دانست و ادامه داد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته دانشگاه پیام نور در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان اسلام رتبه هشتم را دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران رویکرد جدید این دانشگاه را علاوه بر دانش و پژوهش، کارآفرینی و مشاوره تخصصی عنوان کرد و یادآور شد: براساس سند چشم‌انداز افق 1404 دانشگاه پیام نور در عرصه آموزش عالی بالنده است.

وی افزود: در آینده دانشگاه پیام نور دانشگاهی برخوردار از فنون پیشرفته و مجهز در آموزش از راه دور خواهد بود.

موحدمنش با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در توسعه رشته‌های دانشگاهی به سمت نیازهای استان است، تصریح کرد: نیاز مازندران رشته‌های فنی و مهندسی، هنر و کشاورزی است.

وی افزود: علاوه بر رشته‌های علوم انسانی و پایه، 12 رشته فنی و مهندسی و پنج رشته هنر و نیز تمامی رشته‌های کشاورزی در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور دانشجو پذیرفته است.

موحدمنش جذب نیروهای علمی با مدرک دکترا را از اهداف دیگر دانشگاه پیام نور دانست و گفت: کیفی‌بخشی از اهداف مورد نظر ما در دانشگاه پیام نور است.

وی به ساماندهی رشته‌های دانشگاهی در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و ادامه داد: با اضافه شدن رشته‌های مورد نیاز، رشته‌هایی که متناسب با توسعه مازندران نباشد حذف می‌شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران به ارتباط دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و یادآور شد: امسال با مشارکت دستگاه‌های دولتی همایش ملی مدیریت بازرگانی با رویکرد کسب و کار و کار آفرینی اسفندماه در رامسر برگزار می‌شود.

وی افزود: برای اساتید نیز دوره‌های تربیت مدرس کارآفرینی برگزار می‌شود.

موحدمنش به اهمیت سرمایه‌گذاری دانشگاه پیام نور در بخش‌های آزمایشگاهی، امکانات و فضای آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر با کمک خیران و اعتبار عمرانی از محل درآمدهای دانشگاه، وضعیت امکانات و تجهیزات دانشگاهی مطلوب است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران یادآور شد: 25 هکتار زمین از سوی خیران به دانشگاه پیام‌نور اهدا شد.

وی افزود: در بخش عمرانی دانشگاه پیام‌نور استان 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که فعالیت ساخت و ساز‌های توسعه‌ای در واحدهای دانشگاهی در حال انجام است.

موحدمنش به کمک وزارت علوم به دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت: از آنجایی‌که دانشگاه پیام نور مازندران به طور متوسط پنج هزار دانشجو پذیرش می‌کند، از محل دریافت شهریه عادلانه، امورات خود را می‌گذراند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران از اجرای آموزش الکترونیکی در این دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت زیرساخت استان مازندران در بخش خدمات الکترونیکی و فیبر نوری مناسب است.

وی اعلام کرد: سامانه آموزش الکترونیکی در دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است.

موحدمنش با اعلام اینکه ثبت‌نام کارشناسی ارشد در 18 رشته دانشگاه پیام نور استان مازندران از چهاردهم مهرماه به مدت یک هفته انجام می‌شود، اظهار داشت: ظرفیت پذیرش دانشجویان ارشد در 18 رشته استان حدود 600 نفر است.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران به وجود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته کشاورزی اشاره کرد و افزود: دانشگاه پیام نور با رویکرد کارآفرینی در صدد آموزش در انجام فعالیت‌های کشاورزی است.

وی آینده دانشگاه پیام نور مازندران را کلینیک تخصصی با استفاده از دانش فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف دانست و ادامه داد: محور توسعه مازندران کشاورزی است.

موحدمنش از تهیه طرح اطلس صنعتی استان خبر داد و گفت: مازندران به دلیل حساسیت زیست محیطی در هر منطقه ظرفیت ایجاد صنایع مرتبط با محیط را دارد که دانشگاه پیام نور با این هدف اطلس صنعتی استان را در دست تهیه دارد.

انتهای پیام/86006/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول