اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای سگ‌های گله و صاحب‌دار

طرح واکسیناسیون هاری در ارزوئیه آغاز شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه گفت: طرح واکسیناسیون هاری برای سگ‌های گله و صاحب‌دار در ارزوئیه آغاز شد.

طرح واکسیناسیون هاری در ارزوئیه آغاز شد

مرضیه صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارزوئیه اظهار داشت: طرح انجام واکسیناسیون هاری در قالب طرح توسعه خدمات بهداشتی روستایی و عشایری در شهرستان ارزوئیه آغاز شد و این طرح با انجام واکسیناسیون سگ‌های گله و سگ‌های صاحب‌دار همراه است.

وی افزود: هاری یک بیماری مهلک و کشنده است و مخاطرات زیادی را به بار می‌آورد، ویروس هاری از طریق گزش توسط حیوان هار به طرف مقابل انتقال پیدا می‌کند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ارزوئیه تصریح کرد: زمانی که ویروس هاری به بدن فرد یا حیوان گزیده شده وارد شد، دیگر درمان و پاسخ به درمان بسیار مشکل و مرگ حتمی است و ویروس فوق از طریق اعصاب هر چند سطحی منتقل می‌شود و بیماری هاری یک بیماری مشترک بین انسان و دام است.

صادقی بیان داشت: حیوان هار چه گوشتخوار و چه نشخوارکننده علائمی متفاوت دارند که هر گونه تغییر از حالت طبیعی در حیوانات می‌توان نشان از یک خطر باشد.

وی افزود: دامداران می‌توانند برای ایمن کردن سگ‌ها به ویژه سگ‌های گله برای انجام واکسیناسیون علیه بیماری هاری به شبکه دامپزشکی مراجعه کنند.

صادقی عنوان کرد: طرح انجام واکسیناسیون هاری با همکاری بخش خصوصی انجام می‌گیرد و بخش دولتی هم آماده هرگونه همکاری با دامداران و بخش خصوصی است.

انتهای پیام/2446/ق20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول