اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بیماری‌های زئونوز وزارت بهداشت خبر داد

افزایش 3 برابری هزینه واکسن ضد هاری در کشور

مسئول بیماری‌های زئونوز وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر سالانه 13 میلیارد برای جلوگیری از شیوع ویروس بیماری هاری در کشور هزینه می‌شود که با ارز جدید هزینه واکسن هاری سه برابر می‌شود.

افزایش 3 برابری هزینه واکسن ضد هاری در کشور

جمال شریفیان امروز در حاشیه همایش بیماری‌های مشترک انسان و دام در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌‌وگوی با خبرنگار فارس در ساری درباره مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت برای جلوگیری از انتشار بیماری‌های زئونوز در کشور اظهار داشت: برای جلوگیری و انتشار این بیماری هماهنگی‌‌های بین بخشی با سایر ارگان‌ها باید تقویت شود.

وی با اعلام اینکه بیماری زئونوز توسط حیوانات به انسان منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی، نیروهای انتظامی، شهرداری‌ها، حفاظت محیط زیست برای کنترل بیماری زئونوز با وزارت بهداشت هماهنگ باشند.

مسئول بیماری‌های زئونوز وزارت بهداشت تاکید کرد: برای کنترل و پیشگیری از بیماری انسان و دام نیاز است که هماهنگی‌های بین‌بخشی بین سازمان‌های درگیر ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه اطلاعات مسئولان محلی همچون فرمانداران، شهرداری‌ها و دامپزشکی برای پیشگیری از بیماری زئونوز باید افزایش یابد، ادامه داد: مسئولان بهداشتی اهمیت بیماری‌های مشترک انسان و دام را بهتر و به صورت کاربردی مطرح کنند.

شریفیان خاطرنشان کرد: بیماری‌های بومی منطقه بیشتر باید مورد رصد و توجه مسئولان بومی و منطقه‌ای قرار گیرد.

مسئول بیماری زئونوز درباره وضعیت کشور در برابر این بیماری بیان داشت: در بسیاری از مواقع برای پیشگیری از بیماری انسان و دام اقدامات مناسبی انجام شد و نسبت به سایر کشورهای همسایه در رتبه بسیاری خوبی قرار داریم.

وی ادامه داد: بیماری هاری در سطح کشور به عنوان یک بیماری آنتمیک وجود دارد و با توجه به اقدامات انجام شده و برقراری مرکز درمان هاری و پیشگیری به صورت 24 ساعت مشکلی از این بابت وجود ندارد و حرف اول را کنترل و پیشگیری این بیماری در کشور را ایران می‌زند.

شریفیان میزان هزینه برای جلوگیری از هاری در کشور را 13 میلیارد تومان با ارز مرجع اعلام کرد و گفت: با ارز جدید سه برابر برای واکسن ضد هاری هزینه می‌شود.

این مسئول بیماری‌های مشترک انسان و دام وزارت بهداشت مراقبت و شناسایی را مهم‌ترین اولویت وزارت بهداشت اعلام کرد و گفت: تدابیری در دست بررسی است که بیماری‌های مشترک انسان و دام در محل زندگی شناسایی و درمان شود و نیز راه‌های کنترل مناسب برای این بیماری را شناسایی و نسبت به درمان بیماری در همان منطقه اقدام شود.

شریفیان یکی از اقدامات اساسی وزارت بهداشت را آموزش و آگاه‌سازی مردم برای پیشگیری از بیماری‌های انسان و دام اعلام کرد و گفت: هزینه آموزش پیشگیری از بیماری انسان و دام در اختیار دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

وی در پاسخ به این سئوال کشور کدام استان‌ها بیشتر درگیر بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند، گفت: استان‌های شمالی کشور با بیماری هاری و بیماری سالک در استان‌های خراسان و مناطق مرزی شرق کشور شایع است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نوع سالک نیر در این استان‌ها متفاوت است، گفت: برای کنترل بیماری‌های انسان و دام نیاز به تقویت و هماهنگی بین‌بخشی هستیم.

انتهای پیام/86004/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول