اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بیماری‌های دانشگاه‌ پزشکی رفسنجان عنوان کرد

کمبود واکسن و سرم ضد ‌هاری در رفسنجان

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان گفت‌: در حال حاضر با کمبود واکسن و سرم ضد‌هاری در شهرستان رفسنجان مواجه هستیم.

کمبود واکسن و سرم ضد ‌هاری در رفسنجان

سید ‌محسن نژادقادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان اظهار داشت‌: بیماری هاری توسط ‌ویروسی صددر‌صد‌ کشنده از طریق حیوان گزیدگی به وجود می‌آید که با واکسیناسیون و سرم ضد‌هاری به طور کامل قابل درمان است.

وی تصریح کرد‌: تمام پستانداران اعم از سگ‌، گربه‌، گاو‌، گوسفند‌، میمون و خفاش می‌توانند به وسیله گاز گرفتن و ترشح بزاق حاوی این ویروس به بدن انسان‌، این بیماری را منتقل کنند.

‌نژاد‌قادری عنوان کرد‌: چند سالی است یک نوع جونده به اسم "‌همستر‌" در بازار به فروش می‌رود که گزیدگی این حیوان‌ نیز ممکن است، هاری را به انسان منتقل کند.

وی با بیان اینکه موش خانگی و خرگوش‌، ویروس هاری را منتقل نمی‌کنند، گفت‌: خراش گربه با پنجه‌هایش موجب ایجاد بیماری هاری در انسان می‌شود، زیرا گربه حیوانی است که دائما پنجه‌های خود را با بزاق خود آغشته می‌کند در نتیجه بزاق این حیوان حاوی این ویروس است.

‌نژاد‌قادری بیان داشت: در سه ماهه ابتدای سال جاری‌ 305 نفر در رفسنجان ‌به علت حیوان گزیدگی مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد‌: سال گذشته 822 نفر مراجعه کننده داشتیم که با واکسیناسیون و سرم ضد‌هاری درمان شدند و دو نفر نیز به دلیل عدم مراجعه به مراکز درمانی فوت کردند.

مدیر گروه بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان رفسنجان گفت‌: به دلیل کمبود واکسن و سرم ضد‌هاری ‌از افرادی که با حیوانات سر و کار دارند، درخواست داریم بیشتر مراقب خود و افراد خانواده‌شان باشند.

نژادقادری در توصیه به شهروندان خاطر‌ نشان کرد‌: حیوانات خانگی مانند سگ‌، همستر و گربه را داخل منزل نگهداری نکنید و مراقب اطفال باشید و از بازی کودکان با حیوانات خانگی جلوگیری کنید.

وی با اشاره به افزایش دو تا سه برابری موارد حیوان گزیدگی ماهانه نسبت به سال قبل اذعان داشت: سگ‌های ولگرد در کوچه‌ها و خیابان‌ها توسط شهر‌داری جمع‌آوری و معدوم شوند.

انتهای پیام/80016/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول