اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر هشدار داد

بیماری هاری کُشنده‌ترین بیماری‌ مشترک بین انسان و حیوان

رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر گفت: بیماری هاری از کُشنده‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که ویروس پس از گزش و از طریق سیستم عصبی به مغز رفته و سبب انسفالیت مغزی و مرگ می‌شود.

بیماری هاری کُشنده‌ترین بیماری‌ مشترک بین انسان و حیوان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نرماشیر اظهار داشت: سگ و گربه از مهم‌ترین حیواناتی هستند که در صورت آلوده بودن به این ویروس می‌توانند در انتقال بیماری نقش داشته باشند.

جعفری ابراز داشت: به همین دلیل کسانی که چنین حیواناتی را نگه می‌دارند، باید اصول نگهداری صحیح از حیوان از جمله تغذیه مناسب محیط بهداشتی و واکسیناسیون و همچنین خوراندن داروهای ضد انگل را فرا گیرند.

رئیس شبکه دامپزشکی نرماشیر بیان داشت: با توجه به اینکه سگ‌ها بیشترین آمار حیوانات خانگی را به خود اختصاص می‌دهند، لذا واکسیناسیون سگ از 2 ماهگی آغاز و هر ساله تکرار می‌شود و رعایت فاصله زمانی مهم‌ترین اصل در تأثیرپذیری واکسن است.

وی از صاحبان سگ‌های گله و نگهبان خواست نسبت به واکسیناسیون حیوانات خود اقدام کنند و همچنین با توجه به اینکه سگ‌ها در دوره انتقال بیماری‌های انگلی نقش دارند، لذا استفاده از داروهای ضد انگل خوراکی را فراموش نکنند.

جعفری گفت: در صورت هر گونه موارد پوستی به دامپزشک برای درمان مراجعه کنند، زیرا گونه‌های انگلی و قارچی از بیماری‌های پوست این حیوانات خانگی می‌تواند میسر باشد.

وی افزود: این شبکه در راستای کنترل بیماری هاری، انجام مرتب و منظم واکسیناسیون سگ‌های خانگی، دقت در شناسایی دام‌های بیمار، گزارش‌دهی مناسب و به موقع و آموزش‌های لازم به افرادی را که به صورت خانگی از سگ نگهداری می‌کنند، انجام داده و در سال جاری 120 قلاده سگ علیه بیماری هاری در شهرستان نرماشیر واکسینه می‌شوند.

انتهای پیام/80026/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول