اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌بخش درمان در پیشگیری هاری شهر کیاسر افتتاح شد

اختصاص ‌یک میلیارد تومان‌ اعتبار برای درمان بیماری هاری در ‌ساری ‌

با اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان و با حضور مسئولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مرکز درمان و پیشگیری هاری شهر کیاسر افتتاح شد.

اختصاص ‌یک میلیارد تومان‌ اعتبار برای درمان بیماری هاری در ‌ساری ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، خلیل شجاعی در مراسم بهره‌برداری از مرکز درمان و پیشگیری هاری شهر کیاسر اظهار داشت: سالانه بیش از 5 هزار حیوان گزیدگی در استان مازندران داریم.

وی تصریح کرد: هزار مورد از حیوان‌ گزیدگی‌هایی که در استان مازندران رخ می‌دهد مربوط به شهر ساری و روستاهای اطراف چهاردانگه است.

مسئول بخش هاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 17 مرکز پیشگیری هاری در استان مازندران در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: پنج مرکز هاری دیگر باید در استان مازندران افتتاح شود که بیشترین نیاز ما برای احداث مرکز هاری مربوط به منطقه 2 هزار و 3 هزار غرب استان مازندران است.

شجاعی در ادامه خواستار تشکیل کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد شد و تأکید کرد: بیشترین حیوان‌ گزیدگی مربوط به سگ‌های هار است.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: مسئولیت سنگین کنترل و پیشگیری هاری در منطقه کیاسر برعهده مسئولان مرکز درمان بستر شهر کیاسر است.

مسئول بخش هاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه با اعلام اینکه در کشور بیش از 150 هزار حیوان گزیدگی ثبت می‌شود، بیان داشت: سالانه 300 میلیارد تومان برای درمان حیوان گزیدگی در کشور هزینه می‌شود که با کنترل این موارد این هزینه‌ها صرف امور درمانی می‌شود.

این مسئول در ادامه به هزینه 30 میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای درمان و پیشگیری هاری اشاره کرد و گفت: سالانه یک میلیارد تومان اعتبار برای درمان بیماری هاری در شهرستان ساری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/86004/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول