اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل دامپزشکی استان اردبیل:

واکسیناسیون دام‌های عشایر اجرایی شده است

مدیر‌کل دامپزشکی استان اردبیل از واکسیناسیون تمام دام‌های کوچ‌رو و عشایر در سه ماهه تابستان خبر داد.

واکسیناسیون دام‌های عشایر اجرایی شده است

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: به مانند سال‌های گذشته امسال نیز در ایام کوچ بهاره و پاییزه تمام تلاشمان را با همراهی مسئولان ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان به کار گرفتیم تا با هماهنگی و همکاری این دستگاه‌ها بتوانیم خدمات ارائه شده به کوچندگان را ارتقا بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در سه مرحله خدمات‌رسانی خود را برنامه‌ریزی کردیم که امیدواریم در هر سه روز بتوانیم اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایمان را مطلوب و شایسته انجام دهیم.

مدیر‌کل دامپزشکی استان اردبیل یکی از این اقدامات را اقدام عملی در واکسیناسیون دام‌های عشایر کوچنده توصیف کرد و گفت: در سه ماه تابستان در این زمینه برنامه‌ریزی انجام شد که ما با مراجعه به مناطق ییلاقات نسبت به واکسیناسیون دام‌های عشایر و جلوگیری از شیوع بیماری‌های احتمالی اقدامات لازم را انجام دادیم.

صالحی یادآور شد: اگر دامی باشد که از این چرخه واکسن دور مانده باشد، به یقین در این زمینه در ایام کوچ پاییزه اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود، به طوری که به صورت لکه‌ای واکسیناسیون دام عشایر در هنگام کوچ پاییزه انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به تسریع در صدور مجوز حمل دام از سوی عشایر تصریح کرد: با مراجعه‌ای که به جمعیت عشایر کوچ‌رو داشتیم مجوز لازم در این زمینه صادر شده و امیدواریم در حمل دام‌های عشایر به شکل درون استانی و برون استانی مشکل خاصی به وجود نیاید.

مدیر‌کل دامپزشکی استان اردبیل همچنین از توزیع داروهای مورد نیاز و همچنین واکسن بین جمعیت دامی عشایر کوچ‌رو در مسیر کوچ اشاره کرد و بیان داشت: داروخانه‌های بخش خصوصی ما و حتی ادارات دامپزشکی به داروهای مورد نیاز زمان کوچ عشایر مجهز شدند تا در صورت بروز بیماری یا مشکل خاص در این زمینه بتوان اقدامات جدی را انجام داد.

صالحی افزود: آنچه که در این زمینه یک امر ضروری و قابل توجه به شمار می‌رود خدمات‌رسانی سریع، به موقع و بدون فوت وقت است تا بتوانیم جمعیت عشایری را راضی نگه داریم.

وی ادامه داد‌: در این یک ماه ایام کوچ که از پس فردا آغاز می‌شود دامپزشکان و متخصصان ما به حالت آماده‌باش درآمدند تا هرگونه راهنمایی و مشاوره را ارائه کنند تا مشکلات احتمالی برطرف شده و نیازها مرتفع شود.

مدیر‌کل دامپزشکی استان اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل عنوان کرد: ما در خدمت تولید‌کنندگان بخش دام و طیور هستیم و نیروهای ما بی‌ادعا، صادقانه و پرتلاش در ارتقای سلامت دام و فرآورده‌های دامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

انتهای پیام/62005/ب40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول