اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی علوم پزشکی کرمان:

سالمندان ورزش‌های هوازی انجام دهند

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای حفظ سلامت قلبی و ریوی، سالمندان باید ورزش‌های هوازی را داشته باشند که انجمن‌های مختلف ورزشی توصیه می‌کنند.

سالمندان ورزش‌های هوازی انجام دهند

فاطمه کریمی‌افشار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه گفته می‌شود، سالمندان در اوایل صبح یا شب ورزش نکنند، بهترین ساعت برای ورزش کردن این افراد ساعت 10 صبح تا 17 عصر است.

وی افزود: برای حفظ سلامت قلبی و ریوی، سالمندان باید ورزش‌های هوازی را داشته باشند که انجمن‌های مختلف ورزشی توصیه می‌کنند، حداقل سه روز در هفته به مدت 30 دقیقه ورزش هوازی را انجام دهند.

کریمی‌افشار تصریح کرد: سالمندان باید در کنار ورزش هوازی، برنامه ورزش قدرتی را حداقل دو جلسه در هفته و یک برنامه انعطاف‌پذیری در قبل و بعد از حرکات ورزشی داشته باشند.  

وی بیان کرد: آمادگی قلبی و ریوی، نگهداری و بهبود قدرت عضلانی، انعطاف‌پذیری و استقامت از اهداف انجام حرکات ورزشی در سالمندان است.

کریمی‌افشار اظهار کرد: با توجه به افزایش سن در فرد سالمند و به تبع آن کاهش قدرت بدنی، قدرت عضلانی و کاهش انعطاف‌پذیری و افت تراکم استخوان از جمله چالش‌هایی به شمار می‌رود که در برنامه ورزشی سالمندان وجود دارد.

متخصص طب ورزشی گفت: با توجه به اینکه بیشتر سالمندان در این دوران با مشکلات عروق قلبی و عروق محیطی روبه‌رو هستند، بنابراین برای انجام برنامه ورزشی سالمندان باید بر اساس شرایط وی برنامه‌ریزی کرد.

وی عنوان کرد: سالمندان ورزش را در محیط بسته انجام دهند، کفپوش سالن ورزشی به گونه‌ای باشد که تعادل آنها را دچار اختلال نکند و در زمان ورزش کردن لباس و کفش مناسب را استفاده کنند.

کریمی‌افشار افزود: سالمندان توجه کنند در مدت زمان انجام حرکات ورزشی هر نیم ساعت، مایعات را مصرف کنند و پس از پایان تمرینات ورزشی نیز مصرف مایعات را ادامه دهند.

انتهای پیام/2446/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول