اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسب بزرگداشت سالمندان

واله: سالمندان تربت حیدریه رایگان ویزیت می‌شوند

کارشناس سالمندان و میانسالان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: آشناسازی خانواده‌ها با آخرین دستاوردهای علوم پزشکی در خصوص چگونگی رفتار با سالمندان، ویزیت رایگان سالمندان و ... از برنامه‌های مصوب در این هفته است.

واله: سالمندان تربت حیدریه رایگان ویزیت می‌شوند

فاطمه واله امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار داشت: تکریم سالمندان ریشه در تعالیم اسلامی داشته و ما نیز در این خصوص وظایف مهمی بر عهده داریم.

وی افزود: بر همین اساس سعی و تلاش ما معطوف به این مسئله است که هر ساله برنامه‌های هفته سلامت سالمندان را بهتر از قبل اجرا کنیم.

کارشناس سالمندان و میانسالان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تصریح کرد: آشناسازی خانواده‌ها با آخرین دستاوردهای علوم پزشکی در خصوص چگونگی رفتار با سالمندان، عیادت از سالمندان بازنشسته و تقدیر از آن‌ها و همچنین ویزیت رایگان سالمندان در سطح مراکز بهداشتی درمانی در این هفته از برنامه‌های مصوب در این جلسه است.

واله افزود: کل جمعیت شهرستان 230 هزار نفر است که از این جمعیت بیش از 18 هزار نفر آن سالمند هستند که 10 هزار و 173 سالمند در شهر و هشت هزار و 677 نفر در روستا زندگی می‌کنند.

کارشناس سالمندان و میانسالان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه افزود: در سال گذشته، 9 درصد جمیعت شهرستان سالمند بودند.

وی آموزش شیوه زندگی سالم در قالب چهار جلد کتابچه آموزشی، ارزیابی کامل سالمندان به صورت فراخوان برای ارزیابی و تشخیص 13 بیماری و ارجاع سالمندان به پزشک متخصص و ... که از نیمه دوم مهرماه آغاز می‌شود را از برنامه‌های اجرایی برای سالمندان عنوان کرد.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول