اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی سالمند صورت گرفت

بازدید مسئولان شهرستان از سرای سالمندان نطنز

به مناسبت روز جهانی سالمند مسئولان شهرستان از سرای سالمندان نطنز بازدید کرد.

بازدید مسئولان شهرستان از سرای سالمندان نطنز

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، صبح امروز به مناسبت نهم مهرماه روز جهانی سالمند امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولان ادارات شهرستان نطنز و بادرود از سرای سالمندان حسین ابن علی (ع) بازدید و با سالمندان تحت پوشش دیدار و از آنها عیادت کرد.

رئیس اداره بهزیستی نطنز در این دیدار با اشاره به اینکه روز نهم مهرماه، به عنوان روز سالمند نام‏گذاری شده تا گامی در راستای تکریم این پدران و مادران برداشته شود، گفت: برخلاف فرهنگ غرب، که وجود سالمندان را در خانواده‌‏ها، مزاحم می‌‏پندارند و می‌کوشند براى حفظ آزادی‌هاى شخصی ‏شان به نحوى آنان را از محیط خانه و روابط خانوادگى دور کنند و به خانه سالمندان بفرستند، اسلام به آنان ارج می‌‏نهد و حرمت قائل است و به رعایت حقوق و احترام آنان سفارش کرده و به بهره‌گیرى از تجارب و افکار پخته آنان تشویق می‌کند.

مهدی قیصری افزود: رعایت ادب و مقتضاى حق ‏شناسى نسبت به عمرى تلاش صادقانه و ایثارها، گذشت‌ها، دلسوزی‌ها و سوختن و ساختن‌ها که بزرگان از خود نشان داده‌اند، آن است که در خانواده‌ها مورد تکریم قرار گیرند، عزیز و محترم باشند، به آنان بی ‏مهرى نشود، خاطرشان آزرده نگردد، به توصیه‏‌ها و راهنمایی‌هایى که از سر سوز و تجربه می‌‏دهند، بی ‏اعتنایى نشود.

وی اذعان داشت: تواضع در برابر والدین و احترام و اطاعت از آنان، کمترین حقی است که والدین بر گردن فرزندان خود دارند.

این مسئول اضافه کرد: سازمان بهزیستی به ازای هر سالمند مبلغ 225 هزار تومان یارانه پرداخت و بقیه هزینه‌ها از سوی خانواده‌ها و افراد خیر پرداخت می‌شود.

در پایان توانا مدیر سرای سالمندان حسین ابن علی (ع) ضمن تقدیر از این اقدام کم نظیر خواستار توجه بیشتر مردم و مسئولان به موضوع سالمندان شد.

به گزارش فارس، 17 نفر از سالمندان خانم در این مرکز نگهداری می‌شوند.

انتهای پیام/63025/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول