اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگاه بررسی شعر و اندیشه در دفاع مقدس

قائم‌پناه: ادبیات دفاع مقدس در کانون توجه قرار دارد

شاعر و نویسنده معاصر و دکترای دین و عرفان با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام و تاکید بر زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: ادبیات دفاع مقدس در کانون توجه قرار دارد.

قائم‌پناه: ادبیات دفاع مقدس در کانون توجه قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، کارگاه بررسی شعر و اندیشه با محوریت ادبیات دفاع مقدس با حضور یداله قائم‌پناه شاعر و نویسنده معاصر و دکترای دین و عرفان در خانه فرهنگ دولت‌آباد برگزار می‌شود.

یداله قائم‌پناه نویسنده، شاعر، پژوهشگر و استاد دانشگاه در ارتباط با ادبیات دفاع مقدس بیان کرد: ترغیب نویسندگان، شاعران و هنرمندان برای تولید اثر در حوزه دفاع مقدس، آسیب‌شناسی ادبیات دفاع مقدس و ارتقای سطح دانش ادبی هنرمندان شهرری از اهداف برگزای کارگاه بررسی شعر و اندیشه در ادبیات دفاع مقدس به‌شمار می‌آیند.

وی با اشاره به نقش ادبیات در ارائه فرهنگ دفاع مقدس افزود: بدون شک اگر بخواهیم فرهنگی را به نسل بعد منتقل کنیم راهش جز ادبیات و هنر نیست.

وی در ارتباط با کارگاه بررسی شعر و اندیشه بیان کرد: خانه فرهنگ دولت‌آباد در راستای ارتقاء دانش و افزایش مهارت‌های ادبی شاعران جوان با ادبیات و سبک‌های ادبی زبان فارسی و شناخت ارتباط بین دین عرفان کارگاه بررسی شعر و اندیشه را با محوریت رابطه بین دین و عرفان همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند.

قائم‌پناه تصریح کرد: این دوره‌ها به‌صورت کارگاهی برگزار و شعر خوانی از ابتدای خصوصیات شعر، وزن و ... تدریس می‌شود و ویژگی سیاسی بودن شعر را بیان می‌کند.

قائم پناه ذکر کرد: در این دوره‌ها غالب، سبک، وزن شعر، تحولات تاریخی، اندیشه سیاسی و اجتماعی، دینی و مذهبی و ... آموزش داده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به این دوره‌ها بیان کرد: این دوره‌ها یکشنبه‌های هر هفته از ساعت 17 تا 19 با حضور علاقمندان به برنامه‌های ادبی و عرفانی در این خانه فرهنگ برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش علاقمندان برای شرکت و ثبت‌نام در این دوره‌ها می‌توانند به خانه فرهنگ دولت‌آباد واقع در فلکه اول دولت‌آباد، خیابان دهخدا، شهرک وحدت، کوچه شهید رمضانی مراجعه کنند.

انتهای پیام/2462/ق/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول