اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان خبر داد

بررسی آثار ضد جنگ ایران و جهان در «هفته سینمای دفاع مقدس»

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان رویکرد این حوزه را حمایت از فعالیت‌ها و آثار شاخص در زمینه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: «هفته سینمای دفاع مقدس» آثار ضد جنگ در ایران و جهان را بررسی می‌کند.

بررسی آثار ضد جنگ ایران و جهان در «هفته سینمای دفاع مقدس»

تیمور آقامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، به فعالیت دوساله خود در حوزه هنری استان همدان اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی وضعیت موجود، آسیب‌شناسی جریان‌های ادبی و هنری، هدف‌گذاری و ترسیم چشم‌انداز هنر و ادبیات در استان همدان از برنامه‌های اصلی در این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری کوشیده تا با تمرکز بر دو محور «پرورش استعدادهای جوان» و «تولید آثار فاخر»، خانه امنی برای هنرمندان جوان و متعهد استان ایجاد کند، افزود: این حوزه سال‌هاست که با حمایت از فعالیت‌ها و آثار شاخص در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی، تمدن اسلامی، عدالت و پیشرفت، خانواده و اخلاق توانسته جایگاه قابل توجهی در میان اهل هنر و ادبیات برای خود باز کند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان با بیان اینکه در طول سال کتاب‌هایی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس از سوی این حوزه در همدان منتشر و رونمایی می‌شود، ادامه داد: «خمپاره‌های سرگردان»، «بابک پسر ایرانی»، «شبی با خورشید» و «احترام گل‌ها» نمونه‌ای از این تولیدات است.

وی اقدامات این چنینی و همچنین برگزاری نمایشگاه، تولید فیلم و برپایی کارگاه های ادبی و هنری را نشان‏دهنده اهتمام این حوزه در نهادینه کردن آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس در جامعه و ترویج هنر متعهد دانست.

آقامحمدی با اشاره به برنامه‌های در حال برگزاری در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: حوزه هنری با همکاری بنیاد شهید، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مدیریت استاد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور، دومین کارگاه تاریخ شفاهی را به منظور آموزش خاطره‌نویسی با حضور حسین نصرالله زنجانی و محمد قاسمی پور در باغ‌‏موزه دفاع مقدس همدان برگزار کرد.

وی  افزود: واحد هنرهای نمایشی این حوزه در دوم مهرماه کارگاه ایده‌‏یابی نمایشنامه را با نام «از ایده تا طرح» با حضور اعضای کارگروه جوانان و نوجوانان نمایش این حوزه، در محل باغ‌‏موزه دفاع مقدس به اجرا درآورد و پس از آن اعضا با حضور بر مزار شهدا با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان در تشریح ادامه فعالیت‌های واحد نمایشی این حوزه ابراز داشت: این واحد نمایش‌های خیابانی «خط خورشید» و «وقتی تو نیستی» را در روزهای سوم و چهارم مهرماه در میدان باباطاهر و پارک مردم توسط اعضای فعال کارگروه جوانان به معرض تماشا گذاشت.

وی با بیان اینکه نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس را از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری همدان در این هفته پیش‌بینی شده است، گفت: این نشست با حضور عباس احمدی، شاعر توانای قمی، ششم مهرماه در سالن شماره 2 سینماقدس میزبان شاعران و داستان‌نویسان استان خواهد بود و در پایان تعدادی از شاعران به خوانش اشعار خود خواهند پرداخت.

آقامحمدی به فعالیت واحد هنرهای تصویری این حوزه در هفته دفاع مقدس نظری انداخت و گفت: در قالب برنامه «هفته سینمای دفاع مقدس»از 31 شهریورماه با بررسی سینمای دفاع مقدس در ایران و سینمای ضد جنگ در جهان، با نمایش و نقد هشت فیلم از کارگردانانی نظیر ابراهیم حاتمی‌کیا، مصطفی کیانی، ترنس مالیک، آندره وایدا، الیور استون و... نگاهی دوباره به این مسائل می‌شود.

انتهای پیام/89025/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول