اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته تربیت‌ بدنی

اتاق فکر در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از فعال شدن جلسات اتاق فکر در اداره‌های ورزش شهرستان‌‌ها خبر داد و گفت: در این جلسات به دنبال برنامه محوری مبتنی بر بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسی موضوعات هستیم.

اتاق فکر در شهرستان‌های خراسان جنوبی فعال می‌شود

مریم مهرور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: گستردگی کار در دو حوزه ورزش و جوانان به عنوان مقوله‌ای سهل و ممتنع سبب شد که به منظور بهره‌گیری مناسب‌تر از امکانات در اختیار و بسیج بهینه منابع، اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی به دنبال برنامه محوری، مبتنی بر بهره‌گیری از ظرفیت کار کارشناسی و نگاه منشوری به موضوعات مختلف باشد.

وی به آسیب‌های موجود در جامعه  اشاره و تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص خراسان جنوبی و به دلیل برخورداری از مرزهای مشترک طولانی با کشور افغانستان، وجود قومیت‌های متعدد و مذاهب گوناگون، ساخت معیشتی و اقلیم گرم و خشک و پراکندگی جمعیتی، مبنایی‌ترین رویکرد در مباحث جوانان توانمندسازی آنان است.

اتاق فکر شهرستان‌های خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: برای مقابله با سوء مصرف مواد افیونی، هویت‌یابی و افزایش منزلت و جایگاه جوانان در جامعه، ترویج آیین گفت‌و‌گو و مدیریت بر هیجانات، کاهش شکاف بین نسلی، توجه به مواهب و آسیب‌های فضای مجازی و نهادینه‌سازی فرهنگ استفاده از ابزار ارتباط جمعی، ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و کاهش آسیب‌های طلاق و تحکیم بنیان خانواده اتاق فکر شهرستان‌های استان فعال می‌شود.

مهرور افزود: در مقوله مباحث ورزشی، اخلاقی‌سازی هر چه بیشتر فضاها و میادین ورزشی با ترویج خوبی‌ها و بکارگیری فرهنگ تذکر لسانی و فضاسازی فرهنگی و تبلیغی مناسب و مربی محوری برنامه‌ریزی‌های کارشناسی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: با درگیر کردن ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و اولویت‌بندی معضلات فرهنگی و اخلاقی و طرح آن در قالب جلسات اتاق فکر و هم‌افزایی ناشی از بکارگیری خرد جمعی، امید است شاهد رشد و اعتلای هر چه بیشتر ورزش و جوانان در جای جای استان خراسان جنوبی باشیم.

ورزش به عنوان مهم‌ترین پدیده اجتماعی حال حاضر دنیا مطرح است

معاون فرهنگی و امور جوانان به ظرفیت‌های ممتاز و شگرف ورزش اشاره کرد و گفت: ورزش به عنوان مهم‌ترین پدیده اجتماعی در حال حاضر دنیا و رویکردهای گوناگون آن، نه تنها در حوزه حفظ سلامتی و شادابی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تنزل یافتن هزینه‌های درمانی تاثیرگذار است بلکه می‌توان از ورزش برای توسعه سایر بخش‌های مختلف جامعه از جمله حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اجتماعی نیز بهره‌مند شد.

مهرور در پایان اذعان داشت: پس از اعلام محورهای پیشنهادی اتاق فکر اداره‌های ورزش و جوانان شهرستان‌های استان و تایید حوزه معاون فرهنگی و امور جوانان خراسان جنوبی، جلسه‌‌های اتاق فکر شهرستان‌ها به طور رسمی از هفته تربیت بدنی و ورزش آغاز می‌شود.

انتهای پیام/69014/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول