اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تربیت اسلامی راهکار مقابله با هجوم نرم دشمن

بی‌تردید الگویی که مرتب در احادیث و روایات از اهل بیت بیان شده، بهترین راهکار برای تربیت صحیح فرزندان است که می‌تواند با توجه به هجوم نرم دشمن مؤثر واقع شود.

تربیت اسلامی راهکار مقابله با هجوم نرم دشمن

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا استان قزوین رشد آسیب‌های اجتماعی مقوله‌ای نیست که با یک روز کار، برنامه‌ریزی و یا اعتبار موقت به طور کلی ریشه کن و محو شود.

بی‌تردید کسانی که به اینگونه تفکرات یعنی برخورد یک دفعه و شلاقی با موضوع پدیده‌های ناهنجار مبتلا هستند نمی‌توانند پایان‌دهنده معضلات و ریشه‌های ناصحیح فرهنگی شوند که وارد مرز‌های اعتقادی جامعه اسلامی شده است.

بنابر این امروز باید با نگاه چند سویه به موضع مبارزه با ناهنجاری‌ها زمینه را برای ارتقای سلامت جامعه و گسترش آموزه‌های انقلابی بسترسازی کرد و از ترفند‌های متنوع برای رفع و ریشه‌کنی پدیده‌های زشت و ناهنجار استفاده کرد که یکی از آنها بهره‌گیری از تبلیغات صحیح اسلامی، استفاده از بازوهای توانمندی همچون رسانه‌ها و فضای مجازی، تربیت و سوق دادن نیروها به امور فرهنگی و مذهبی و آگاه‌سازی خانواده‌های ایرانی از هجوم ضد اجتماعی و فرهنگی غرب است.

بروز بسیاری از مفاسد در جامعه کنونی که به تشدید ناهنجاری‌ها و آسیب‌های روانی دامن زده است این نکته مهم را گوشزد می‌کند که تا چه حد نهاد‌های مسئول در کاهش این پدیده‌ها و اثرگذاری بر روی اقشار جامعه به ویژه جوانان برای جلوگیری از تباهی و به بیراهه رفتن آنان اثرگذار بوده‌اند.

شاید در وهله نخست این مسئله مطرح شود که کمبود اعتبار و عدم اهتمام جدی مسئولان برای جلوگیری از هجوم و سیل بی‌بند و باری در جامعه سبب شیوع وحشتناک آسیب‌های ناهنجار شده است.

هجوم رسانه‌های غرب هشداری برای خانواده‌ها است

فرماندار بویین‌ زهرا در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده ماهواره‌ای غرب برای به انحراف کشاندن و دور کردن جوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان از فرهنگ و سیره ائمه اطهار عنوان می‌کند: امروز صدها شبکه و رسانه معاند با انواع ابزار و شگرد‌های تبلیغاتی خود و نیز با ایجاد فضایی از انواع ابهام، شبهه و تردید در جامعه اسلامی، قصد دارند تا دین و ارزش‌های انقلاب اسلامی در بین آحاد مختلف جوانان کم‌رنگ شود.

احد احمدی اضافه می‌کند: تنها راه مقابله با این هجمه‌های بی‌سابقه دشمنان، تقویت معنوی و دینی جوانان با برپایی محافل معرفتی و دینی است.

فرماندار بویین‌ زهرا گسترش کانون‌های فرهنگی و هنری را در جامعه ضروری و لازم دانسته و می‌افزاید: امروز لازم است تا با تمام قوا و تمام قد در برابر توطئه‌های ضداسلامی استکبار ایستادگی کنیم.

احمدی می‌گوید: کوشش و تلاش جدی و تخصیص اعتبارات ویژه در عرصه برنامه‌سازی باید در اولویت وظایف متولیان کاهش معضلات اجتماعی قرار داشته باشد.

فرماندار بویین‌‌ زهرا می‌افزاید: در حال حاضر رشد آسیب‌ها و معضلات اخلاقی در جامعه نشان‌دهنده دوری جوانان از فرهنگ معنویت و اصول اسلامی است و اگر در حوزه پیشگیری و درمان آسیب‌های اخلاقی، کاری از جانب مسئولان و دلسوزان داخلی صورت نگیرد قطعا دشمنان در اهداف و مقاصد ضد دینی خود موفق می‌شوند.

احمدی بیان می‌کند: ایجاد مراکز و محیط‌های مشاوره‌ای نیز در جلوگیری از آسیب‌ها و امراض اجتماعی بسیار مؤثر و نتیجه‌بخش است.

وی با اشاره به ضرورت هم‌فکری و بهره‌گیری از دانش متخصصان و روانشناسان اجتماعی برای چاره‌اندیشی در موضوعات اجتماعی تصریح می‌کند: یکی از برنامه‌های شاخص و محوری که هر سال باید از سوی دولت و مسئولان امر جدی گرفته شود، هم‌اندیشی و تعامل راهگشا در زمینه بررسی، شناخت و بیان راهکار در حوزه پیگیری از جرایم اخلاقی و اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان در جامعه است.

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا در این خصوص اظهار می‌کند: عدم تربیت صحیح اسلامی ریشه بسیاری از آسیب‌ها و خشونت‌ها بوده و سبب حضور جوانان در مفاسد ضد اجتماعی می‌شود.

ابوالفضل حسینی مرادآبادی می‌افزاید: آنچه که باید دانست این است که مشکلات و معضلات اجتماعی بی‌تردید با مشارکت نهادهای اجتماعی و فرهنگی قابل رفع است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان بنا به نوع جرم ارتکابی و یا عدم توانایی در تودیع وثیقه در زندان تحمل حبس کرده و فشارهای زیادی را متحمل می‌شوند، اظهار می‌کند: نداشتن درآمد برای امرار و معاش خانواده، بیکاری و به هدر رفتن اوقات فراغت از جمله فشارهای دوران تحمل حبس است که مددجویان را منزوی می‌کند.

وی عنوان می‌کند: طرح اشتغال نشسته در بندها کمک شایانی به خلاءهای روحی و روانی زندانیان کرده و تحمل حبس آنها را هدفمند می‌کند.

حسینی مرادآبادی ادامه می‌دهد: در حال حاضر 72 نفر از زندانیان واجد شرایط در این حرفه مشغول به کار بوده و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از چهار هزار سبد چسب بسته‌بندی شده است که این امر موجب درآمدزایی برای بخش عظیمی از مددجویان این مرکز می‌شود.

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا عنوان می‌کند: امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی تنوع اشتغال نشسته در زندان گسترش یابد.

حسینی مرادآبادی می‌گوید: همچنین برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه‌های اشتغال پایدار و سالم را برای زندانیان فراهم می‌کند.

وی می‌افزاید: زندانیانی که با موفقیت این دوره‌ها را طی کنند پس از اخذ گواهینامه پایان دوره قادر خواهند بود از تسهیلات مربوط به اشتغال‌زایی استفاده کرده و به شغلی پایدار و آبرومند دست یابند.

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا تصریح می‌کند: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج دوره آموزشی در رشته‌های اسکلت‌سازی، نصاب تابلوی برق، جوشکاری، برق ساختمان و تأسیسات برگزار شده که با استقبال چشمگیر زندانیان روبرو هستیم.

وی بیان می‌کند: امیدواریم با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای بویین زهرا تعداد رشته‌های آموزشی افزایش یافته تا تعداد بیشتری از زندانیان تحت پوشش این دوره‌ها قرار گیرند.

این مسئول یادآور می‌شود: در سال جاری 30 نفر از مددجویان این زندان موفق به اخذ گواهینامه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شدند.

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا می‌افزاید: این تعداد مددجو با شرکت در رشته‌های اسکلت‌سازی ساختمان، جوشکاری و مهارت‌های عمران گواهینامه آموزشی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان به دلیل مسائل مهریه، دیه و یا اختلافات مالی در زندان هستند، می‌گوید: اگر فرصت شغلی پس از آزادی برای مددجویان فراهم شود آسیب‌های اجتماعی نیز کم‌تر می‌شود.

مرادآبادی تصریح می‌کند: تمام تلاش‌ها بر این است تا با استفاده از منابع موجود فرصت‌های شغلی بیشتری برای مددجویان ایجاد شود.

رئیس زندان شهرستان بویین زهرا ادامه می‌دهد: ایجاد اشتغال و برگزاری کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت مددجویان بسیار تأثیرگذار است و مددجویان می‌توانند در دوران تحمل کیفر از این فضای آموزشی و بازپروری نهایت بهره‌وری را داشته باشند.

وی اذعان می‌کند: از مسئولان مرتبط با اشتغال و حرفه‌آموزی استان قزوین خواست تا نهایت همکاری و مساعدت خود را در ایجاد اشتغال و برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای در این مرکز داشته باشند.

حسینی مرادآبادی با اشاره به ضرورت حضور شورای حل اختلاف برای پایان‌بخشی به بسیاری از شکایات تصریح می‌کند: بسیاری از دعاوی و شکایات با میانجیگری شورای حل اختلاف در زندان مختومه شده و از جمعیت کیفری زندانها کاسته شده است.

در سال جاری پروند‌های جرایم غیر مؤثر و بومی در شورای حل اختلاف مورد رسیدگی قرار گرفته و با تلاش اعضای شورای حل اختلاف تعدادی از آنها مختومه شده است.

با همکاری و مشارکت نزدیک مسؤلان قضایی این شهرستان و پیگیری مددکاران اجتماعی بسیاری از مسائل و مشکلات زندانیان برطرف شده است.

بی‌تردید الگوهای موفقی که در احادیث و روایات مکرر از اهل بیت عصمت و طهارت نقل شده است بهترین راهکار برای تربیت صحیح فرزندان است و بدون تمسک به روایات و احادیث پیشوایان و بزرگان دینی امر تربیت تنها ابزاری برای تخریب ارزش‌های جامعه توسط دشمنان محسوب می‌شود.

بنابر این باید به خانواده‌ها گوشزد کرد تا نسبت به اصول اساسی اسلام در تربیت فرزند اهتمام ورزیده و در مسیر آموزه‌های قرآنی که هم‌تایی نیز برای آن نیست، گام بردارند.

انتهای پیام/77005/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول