اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

فرهنگ شهدا بزرگ‎ترین سد برابر تهاجم دشمنان در جنگ نرم است

استاد حوزه علمیه قم گفت: فرهنگ ایثار و شهادت که شهدا در دوران دفاع مقدس نهادینه کردند، بزرگ‎ترین سد دفاعی برابر تهاجم دشمنان در جنگ نرم است.

فرهنگ شهدا بزرگ‎ترین سد برابر تهاجم دشمنان در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام جواد فاضلی امشب در گردهمایی بانوان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مسجد صاحب‏الزمان (عج) روستای ابرسج برگزار شد، با اشاره به هفته دفاع مقدس و نقش رزمندگان در دفاع از کیان انقلاب اسلامی، اظهار کرد: همان‎طور که شهدا در دفاع از انقلاب و اسلام و ارزش‌ها و خاک ایران جنگیدند و به درجه رفیع شهادت رسیدند، ما نیز باید راه آن‎ها را ادامه دهیم و پای ارزش‌های انقلابمان بمانیم.

وی افزود: اگر این‎گونه نشود، باید فردای قیامت جواب‎گوی جان‎فشانی و دلاورمردی‌های شهدا بزرگان باشیم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اگر با شهدا نباشیم، در جامعه نیز جایگاهی نداریم و خیلی زود منزوی می‌شویم؛ بنابراین باید در راه شهدا باشیم.

فاضلی خاطرنشان کرد: همان‎طور که شهدا از جان خود گذشتند و تنها با خدا معامله کردند، ما نیز همچنان مسئول هستیم؛ چه بسا بیشتر و ادامه‎دهنده راه آن‎ها باشیم تا فردای قیامت ما را شفاعت کنند تا اینکه شرمنده آن‎ها نباشیم.

وی با بیان اینکه ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس دشمنان را به مقابله نرم با ما واداشت، افزود: آن‎ها بعد از جنگ فهمیدند که با این فرهنگ نمی‌توان مقابله با زور کرد و باید شیوه مقابله را تغییر داد و آن‎ها جنگ نرم را در پیش گرفتند.

فاضلی تأکید کرد: دشمن در جنگ نرم فرهنگ اصیل ما را نشانه رفته است و می‌خواهد با فرهنگ ایثار، فداکاری، اخلاص و ایستادگی ما مقابله کند و تلاش دارد تا نسل جوان و نوجوان را از این راه منحرف کند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان خود اظهار دارند که تا فرهنگ ایثار و شهادت و انتظار در جامعه باشد، نمی‌توان ضربه‌ای به این نظام وارد کرد؛ بنابراین باید هوشیار باشیم و این فرهنگ‌ را گسترش دهیم.

دشمنان می‌خواهند با جنگ نرم هویت ما را نابود کنند

یک کارشناس تربیتی نیز گفت: جامعه‌ای که بر مبنای تعالیم اسلامی حرکت کند، محکم و استوار خواهد بود و شکست‎ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدرضا سیدحسینی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: با تربیت اسلامی فرزندان باید سعی کنیم تا سربازانی برای امام زمان (عج) آماده کنیم.

وی افزود: مادران همان‎گونه که در دوران دفاع مقدس با فرستادن فرزندان خود به جبهه‌های جنگ از اسلام و ارزش‎ها دفاع کردند، امروز نیز باید مادران ما این‎گونه باشند.

این کارشناس تربیتی تصریح کرد: در این زمانه، وظیفه خطیر زینبی خود را نباید فراموش کنید و تلاش کنید تا با اهتمام به امر تربیت اسلامی زمینه‎ساز انقلاب جهانی حضرت صاحب شد.

وی بیان کرد: جوانانی که در خانواده‌های اسلامی طبق سفارش‌های ائمه و در جهت اسلام و قرآن تربیت می‌شوند، جوانان جامعه را می‌سازند؛ جامعه‌ای اسلامی که با توجه به موازین و سبک زندگی اسلامی ایجاد شده است.

سیدحسینی تأکید کرد: باید به فرزندانمان بیاموزیم که سبک زندگی اسلامی تفاوت بسیار با سبک زندگی غربی دارد؛ چرا که زندگی ما در دنیا و آخرت هدف‎مند و زندگی غربی بی‎هویت و بدون هدف است.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند با جنگ نرم هویت ما را نابود کنند، گفت: مادران اینجا نقش مهمی در تبیین هویت اسلامی ایرانی فرزندان در درون خانواده دارند و باید با توجه به تربیت اسلامی فرزندان جامعه را برای پیشبرد اهداف عالی اسلام تربیت کنند.

این کارشناس تربیتی خاطرنشان کرد: توجه به الگوهای تربیتی اسلامی همه باید به این نکته توجه کرده و تلاش کنند، تا این فرهنگ که در دوران دفاع مقدس و ابتدای انقلاب بود، همچنان جریان داشته باشد.

انتهای پیام/2249/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول