اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور انتقال بهتر فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان

نمادهای فرهنگی در امامزادگان سمنان نقش شهدا را به نمایش می‌‏گذارند

نمادهای فرهنگی در امامزادگان سمنان به منظور انتقال بهتر فرهنگ ایثار و شهادت به جوانان، نقش شهدا را به نمایش می‏‌گذارند.

نمادهای فرهنگی در امامزادگان سمنان نقش شهدا را به نمایش می‌‏گذارند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی و اطلاع‎رسانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، جلسه مشترکی بین مدیران کل اوقاف و امور خیریه و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان در خصوص مسائل مربوط به گلزارهای شهدای جنب بقاع متبرکه برگزار شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ابتدای جلسه گفت: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی در برابر حمله ناجوانمردانه دشمن ایستادگی کردند و اگر ما امروز با آرامش خاطر به زندگی روزمره خود می‎پردازیم، به موجب دلاوری‎های شهدا و ایثارگران است.

وی خاطرنشان کرد: سامان‎دهی گلزارهای شهدا و فراهم کردن فضای مناسب و در شأن این عزیزان حداقل کاری است که می‎توان برای زنده نگه‎داشتن فرهنگ ایثار و شهادت انجام داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اذعان داشت: همان‎گونه که از صدر اسلام واقفان خیراندیش با گذشتن از اموال خود آن را برای مرتفع کردن یکی از نیازهای اجتماع خود وقف می‎کردند، شهدا نیز جان خود را وقف حفاظت از میهن اسلامی کردند.

واحدی با اشاره به طرح یک وقف یک شهید خاطرنشان کرد: یاد شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت تا ابد زنده است و جا دارد به منظور زنده نگه‎داشتن نام شهدا نسبت به ایجاد باقیات‌الصالحاتی به نام آنها اقدام شود.

وی در پایان عنوان داشت: به همین منظور طرح یک وقف یک شهید توسط این اداره کل تهیه شده است که بر اساس آن خانواده‎های معظم شهدا می‎توانند به صورت انفرادی یا گروهی نسبت به وقف کردن مالی به نام شهیدان اقدام کنند.

انتهای پیام/2249/ذ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول