اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس:

گردشگری در رشد اقتصادی و فرهنگی به کمال نرسیده است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: فرهنگ و پایگاه صنعت گردشگری در رشد فرهنگی و بهره‌وری اقتصادی به کمال نرسیده است.

گردشگری در رشد اقتصادی و فرهنگی به کمال نرسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیرحسین حکمت‌نیا عصر امروز در همایش شگفتی‌های طبعت استان فارس اظهار داشت: انتقال فرهنگ گردشگری با رویکرد داشته‌های طبیعی و ظرفیت‌های فراوان فرهنگی، تاریخی و مذهبی به نسل جوان در تحکیم و انسجام میراث فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ گردشگری نباید در قالب شعار باقی بماند، بلکه آن را باید به شعور، آگاهی و درک صحیح از ظرفیت‌های موجود کشور تبدیل کرد، افزود: همان‌گونه که آثار فرهنگی و تاریخی نیاز به حفاظت و نگهداری دارد، طبیعت نیز باید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: به مناسبت هفته گردشگری که با شعار «گردشگری آب حفاظت از آِینده مشترک» نامگذاری شده است، برنامه‌های بسیاری شامل راه‌اندازی تورهای طبیعت‌گردی با عنوان زمین پاک، آموزش‌های رایگان طبیعت‌شناسی در خانه جهانگردی، تخفیف بلیت ورودی به اماکن تارخی و فرهنگی و افتتاح هتل، مجتمع گردشگری و دفاتر خدماتی انجام شده است.

در ادامه محمدعلی اینانلو یکی از طبیعت‌گردان مشهور ایران در این همایش در سخنانی در مورد جایگاه اکولوژی و محیط زیست ایران در دنیا اظهار داشت: در کاوش‌های اخیر در غار لرستان، تنگ بلاغی فارس و استان سیستان و بلوچستان به ترتیب آثار 100، 250 و 30 هزار ساله از زیست انسان در این مناطق کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ استان فارس را بلعیده است، افزود: ویژگی منحصربه‌فرد استان فارس به تاریخ نیست، بلکه به طبیعت زیبا و جاذبه‌های طبیعی آن است.

این طبیعت‌شناس ایرانی خاطرنشان کرد: به دلیل بدرفتاری و بی‌توجهی به میراث فرهنگی و طبیعی شاهد تخریب‌های بسیاری از این آثار ملی و اسلامی هستیم.

انتهای پیام/2448/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول