اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان:

«النگدره» گرگان منطقه نمونه گردشگری می‎شود / ‌‌عوارض ورودی 1000 تومان ‌شد‌

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: با اجرایی شدن طرح بازنگری جنگل «النگدره» این پارک جنگلی به منطقه نمونه گردشگری تبدیل می‎شود.

«النگدره» گرگان منطقه نمونه گردشگری می‎شود / ‌‌عوارض ورودی 1000 تومان ‌شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، موسی‌الرضا صفری عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر گرگان عوارض ورودی پارک جنگلی «النگدره» گرگان از ابتدای سال 1392 برای شش ماه ابتدای سال هر وسیله نقلیه سبک 500 تومان و در شش ماهه دوم که از ابتدای مهر ماه سال‌جاری شروع شده هزار تومان به سازمان فضای سبز و پارک‎ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در پارک جنگلی «النگدره» گرگان ماهیانه مبلغ 33 میلیون تومان برای قرارداد جدید به منظور انجام اموری همانند نظافت، حراست و مسائل مشابه دیگر هزینه می‎شود.

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان با انتقاد نسبت به برخی اعتراض‎ها درباره دریافت عوارضی در جنگل النگدره خاطرنشان کرد: بهتر است شهروندان برای پرداخت 500 یا هزار تومان دید مغرضانه نداشته باشند و مسائل و خدمات ارائه شده را بهتر ببینند.

صفری اضافه کرد: در سال‎های گذشته در فصل تابستان جنگل «النگدره» قطعی آب زیادی داشت، به طوری که در بسیاری از اوقات حتی سرویس‎های بهداشتی نیز آب نداشتند.

وی گفت: خوشبختانه در تابستان سال‌جاری تمامی شیرهای آب در جنگل «النگدره» تعمیر و با نظارت مناسب آب برای تمامی مراکز خدماتی جنگل «النگدره» وصل شده است.

پارک جنگلی النگدره گرگان

کنده شدن آب شیر معضلی برای پارک «النگدره»

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان درباره کنده شدن برخی شیرهای آب در جنگل «النگدره» تصریح کرد: من در اینجا از شهروندان گلایه‎مندم، زیرا برخی از شهروندان که تعداد بسیار کمی هستند به دلیل ناآگاهی شیر آب را می‎کنند و می‎برند که ارزش چندانی هم ندارد.

صفری گفت: در اینجا نیاز است تا شهروندان دیگر کمی با دلسوزی و مسئولیت‌پذیری بیشتر پس از مشاهده چنین موضوعی مسئله را به مسئولان پارک و همکاران که در سطح پارک در حال خدمات‌رسانی هستند اطلاع دهند تا اقدام مقتضی انجام شود.

وی افزود: نیاز است در این راستا فرهنگ‎سازی صورت گیرد تا افراد اندکی که دست به چنین اقداماتی می‎زنند متوجه شوند که این اموال نیز برای آنهاست و این رفتار آسیب زدن به بیت‎المال است.

«النگدره» منطقه نمونه گردشگری می‎شود

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان با اشاره به اینکه جنگل «النگدره» نیاز به تحول جدی دارد، گفت: پیمانکار مناسب برای طرح بازنگری جنگل النگدره گرگان انتخاب شده است.

صفری افزود: در چند روز آینده مطالعه این طرح آغاز می‎شود و پیمانکار موظف است نتیجه مطالعه و طرح پیشنهادی خود را در کوتاه‎ترین زمان ارائه کرده تا مراحل اداری آن انجام شود.

وی تاکید کرد: اگر این طرح تصویب و اجرایی شود یک تحول جدی در جنگل «النگدره» رخ خواهد داد که شهروندان پس از آن، این جنگل را به عنوان منطقه نمونه گردشگری خواهند دید.

صفری متذکر شد: شرایط فعلی جنگل «النگدره» حداقل تا یک سال دیگر ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‎ها و فضای سبز شهرداری گرگان ادامه داد: در حال حاضر نیز پیگیر نگهداری چند گوزن در محیط اصلی پارک هستیم.

صفری بیان کرد: در حال حاضر در تلاشیم تا مجوز سه هکتار از این جنگل را از اداره کل منابع طبیعی دریافت کنیم که بتوانیم این طرح را اجرا کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: با پیگیری‎های انجام شده امیدواریم در چند ماه آینده این موضوع اجرایی و به بهره‎برداری برسد.

انتهای پیام/83004/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول