اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره میراث فرهنگی مشگین‌شهر:

زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه مناطق گردشگری فراهم شده است

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت: زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه مناطق گردشگری فراهم شده و ما نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

زیر‌ساخت‌های لازم برای توسعه مناطق گردشگری فراهم شده است

محبوب نیک‌نفس امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل از افزایش 20 درصدی مسافران نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در طول سال‌های آتی و به مرور زمان با معرفی هر چه بیشتر مناطق گردشگری و منابع طبیعی و خدادادی شهرستان مشگین‌شهر شاهد ورود مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور و خارج از کشور به این شهرستان خواهیم شد.

این مسئول عنوان کرد: زیر ساخت‌های لازم برای مناطق گردشگری تا حدودی فراهم شده اما برای توسعه صنعت گردشگری، شهرستان مشگین‌شهر بیش از این نیز نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که در این راستا زمینه‌هایی نیز برای همکاری سرمایه‌گذار فراهم شده است.

نیک‌نفس گفت: با تلاش‌های انجام گرفته بیش از 10 سرمایه‌گذار را در پروژه‌های مختلف جذب کردیم که این سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف در حال انجام کار می‌باشند و انتظار می‌رود این پروِِژه‌ها تا سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به پروژه‌های عظیمی که در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است، افزود: هتل آران و فاز اول آب‌درمانی وله‌زیر از جمله پروژه‌هایی است که در سال جاری و همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید و فاز بعدی آب‌درمانی وله‌زیر در سال 93 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امسال با افزایش ورودی مسافر به شهرستان مشگین‌شهر مواجه بودیم به طوری که اغلب مسافران و گردشگران در طول تعطیلات تابستان و نوروز وارد شهرستان شدند.

نیک‌نفس ادامه داد: به دلیل تقارن بخشی از تعطیلات تابستان با ماه مبارک رمضان با کاهش نسبی ورودی مسافر و گردشگر مواجه بودیم که این امر با پایان ماه رمضان و با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی با روند رو به رشد مواجه شد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر بیان داشت: قله سبلان، شابیل، قوتورسویی، قینرجه، قلعه قهقهه، شهریری و امامزاده سید سلیمان فخرآباد از جمله کانون‌های گردشگری است که که بیشترین آمار بازدید‌کنندگان و مسافران را به خود اختصاص داده است.

استقرار موزه مشگین‌شهر در مکان مناسبی صورت نگرفته است

نیک‌نفس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اساسی‌ترین مشکلی که موزه شهرستان مشگین‌شهر با آن مواجه است مکان استقرار آن است که دور از دسترس مردم و در داخل اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر قرار گرفته است و بهترین مکان برای استقرار موزه بقعه شیخ حیدر می‌باشد که هم محوطه‌ای تاریخی است و هم اینکه سازگار با اشیای باستانی است.

وی با بیان اینکه موزه مشگین‌شهر از جمله مراکزی است که فرهنگ و هنر، رسم و رسومات و آثار گذشتگان را به عرصه نمایش می‌گذارد، تاکید کرد: این آثار شامل ابزار‌آلات جنگی، استخوانی، آهنی، سفال، طلا، نقره و شیشه هستند که قدمت برخی از آنان به دوره‌های معاصر، اشکانی و برخی نیز به 6 هزار سال قبل مربوط می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر  به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت:‌ این اقلام بیشتر باستانی است که بیشتر از منطقه باستانی شهریری، خرم‌آباد، سبز میدان و بعضاً کشف اشیای قاچاق و اهدایی است، که شاخص‌ترین نوع آن گوشواره‌ای به شکل انگور است.

نیک نفس یادآور شد: اقلام موجود در دو دسته تقسیم‌بندی شده‌اند که برخی در موزه به معرض نمایش گذاشته شده و برخی دیگر نیز تحقیقاتی است و بیش از 100 قلم از اشیا در ویترین‌هایی به معرض نمایش عموم گذاشته شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود استقبال از مسافران، اجرای برنامه طبیعت‌گردی، افزایش ساعات کاری موزه، برپایی نمایشگاه، اهدای تخفیف در مراکز اقامتی و آب‌های درمانی و آشنایی دانش‌آموزان با صنعت توریسم را از جمله برنامه‌های هفته گردشگری اعلام کرد که قرار است در این هفته در شهرستان مشگین‌شهر اجرا شود.

انتهای پیام/62009/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول