اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد فرهنگی و گردشگری روستایی استانداری گلستان:

گردشگری روستایی می‎تواند سبب‎ساز توسعه اقتصادی استان شود

مسئول واحد فرهنگی، گردشگری و تعاون دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: گردشگری روستایی در این استان ظرفیتی بکر بوده که استفاده بهینه از این ظرفیت می‎تواند باعث بهبود وضعیت معیشتی تعداد قابل توجهی از ساکنان استان شود.

گردشگری روستایی می‎تواند سبب‎ساز توسعه اقتصادی استان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی نصیبی صبح امروز در جمع کارشناسان اداره دفتر روستایی استانداری گلستان اظهار داشت: در صورت تدوین برنامه‎ای جامع و همگرایانه با مشارکت نهادهای دولتی و بخش خصوصی، گردشگری روستایی در استان گلستان می‎تواند بدل به ابزاری برای توسعه اقتصادی مناطق کمتر توسعه یافته استان شود.

 از ظرفیت جاذبه‎های گردشگری روستایی استفاده لازم نشده است

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات سفرهای استان گلستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در استان گلستان، از لحاظ جاذبه‎های گردشگری روستایی تنوع بسیاری را در حوزه‎های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی و .. شاهد هستیم به علت نبود برنامه منسجم و جامع در این بخش طی سال‎های گذشته، نتوانسته‎ایم استفاده لازم را از این ظرفیت داشته باشیم لیکن برنامه‎ریزی برای استفاده از این ظرفیت می‎تواند سبب‎ساز افزایش درآمدهای غیرکشاورزی روستاییان و حرکت بیش از پیش به سوی توسعه روستایی شود.

افزایش گرایش شهرنشینان استان به روستاهای خوش آب و هوا

مسئول واحد فرهنگی، گردشگری و تعاون دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان افزود: در سال‎های اخیر شاهد افزایش گرایش شهرنشینان استان به روستاهای خوش آب و هوایی همچون زیارت گرگان، جهان‎نما کردکوی، پاقلعه رامیان، روستاهای کوهستانی بخش کمالان علی‎آباد‎کتول، و ...هستیم اما این گرایش بیشتر از سوی ساکنان استان و تنها به جهت استفاده از جاذبه‎های طبیعی این مناطق صورت گرفته که البته گاهاً با آسیب به طبیعت و ارزش‎های معماری این مناطق همراه بوده است که این با اصول گردشگری روستایی که احترام به محیط زیست از الزامات آن است، در تضاد می‎باشد.

استفاده از مولفه‎های فرهنگی در کنار جاذبه‎های طبیعی سبب جذب بیشتر گردشگر می‌شود

نصیبی گفت: این در حالی است که علاوه بر جاذبه‎های طبیعی روستاهای گلستان، ما شاهد آئین‎ها و سنت‎های خاص، صنایع‌دستی، پوشش محلی، غذاهای سنتی، موسیقی خاص، گویش متمایز، و ... در روستاهای مختلف استان هستیم که استفاده بهینه از این مولفه‎های فرهنگی در کنار جاذبه‎های طبیعی، به شرط تدوین برنامه منسجم می‎تواند سبب آن شود که در رقابت با دیگر استان‎ها برای جذب گردشگر موفق عمل کنیم. 

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات سفرهای استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال‎های اخیر با حمایت ویژه و قابل تقدیر معاونت عمرانی استانداری و دفتر امور روستایی و شوراها، شاهد برگزاری جشنواره‎های متعدد فرهنگی برای حفظ، احیا و معرفی جاذبه‎های گردشگری روستایی استان بوده‎ایم که قابل تقدیر است.

سمینار «گردشگری روستایی و توسعه پایدار» در مهرماه برگزار می‎شود

وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان نیز با درک اهمیت ظرفیت گردشگری روستایی استان و با جلب همکاری دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و نیز در مهرماه سال‌جاری و همزمان با هفته گردشگری، سمینار «گردشگری روستایی و توسعه پایدار» را برگزار کرده که می‎تواند گامی مثبت در جهت توسعه گردشگری روستایی استان باشد.

نصیبی خاطرنشان کرد: همچنین در جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام، با همکاری دهیاری‎ها و شوراها و تشکل غیردولتی «خانه جوان فرید»، هشت غرفه به معرفی ظرفیت‎های روستاهای هدف گردشگری استان اختصاص یافته است.

دبیر کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات سفرهای استان همچنین با اشاره به ضرورت بهره از تجارب داخلی و بین‎المللی در حوزه گردشگری روستایی ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری‎های صورت گرفته در ماه‎های اخیر بین ادارات ذیربط شاهد استفاده از ظرفیت این حوزه برای توسعه پایدار استان باشیم.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول