اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی ناشنوایان اعلام شد

اردبیل 5 هزار ناشنوا و کم شنوا دارد/مداوای 36 ناشنوا با کاشت حلزونی

همزمان با روز جهانی ناشنوایان و در مراسمی به همین مناسبت اعلام شد که در استان اردبیل 5 هزار ناشنوا و کم شنوا وجود دارد.

اردبیل 5 هزار ناشنوا و کم شنوا دارد/مداوای 36 ناشنوا با کاشت حلزونی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در سالن اجتماعات هلال‌احمر اردبیل اظهار داشت: از 5 هزار ناشنوا و کم شنوای شناسایی شده در استان بیش از یک‌هزار و 500 ناشنوا تحت پوشش بهزیستی هستند.

رویا احمدیان تصریح کرد:‌ در دو سال اخیر تلاش کردیم تا کاشت حلزونی 36 ناشنوا با قیمت بسیار سنگین و هنگفت انجام شود تا این کودکان و نوجوانان از نعمت شنوایی بهره‌مند شوند.

وی خاطر نشان کرد: 40 نفر از کودکان نیز که از نعمت شنوایی محروم بودند با اقدامات پیشگیرانه و معاینات انجام شده برای ارائه خدمات از آموزش و پرورش استثنایی به مدارس استثنایی استان معرفی شدند.

احمدیان با بیان اینکه در این زمینه بحث پیشگیری جدی گرفته شده است، اضافه کرد: ‌ما از خانواده‌ها و مادران و پدران انتظار داریم که نوزادان خود را تا سه ماهگی در قالب طرح غربالگری شنوایی تحت معاینه و آموزش ببرند و اجازه ندهند آسیبی به دستگاه شنوایی آنها وارد شود.

این مسئول در ادامه بیان کرد: ما با فعال کردن مراکز مختلف اعم از دولتی و خصوصی سعی کردیم طرح غربالگری شنوایی را عملیاتی و اجرایی کنیم که امیدواریم در این زمینه راهکارهای مناسب و پیشگیرانه در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: باید بیش از هر زمان دیگر به امر پیشگیری و درمان به موقع اقدام کنیم چرا که آسیب‌های وارده می‌تواند هزینه‌های بسیار سنگینی را به خانواده‌ها و جامعه تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بهزیستی استان حمایت همه‌جانبه از انجمن حمایت از ناشنوایان استان را یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه ما از انجمن ناشنوایان در حد مقدورات و توان حمایت می‌کنیم و در ایجاد فرصت‌های اشتغال برای مددجویان به ویژه ناشنوایان اقدامات لازم و ضروری انجام شده و یا در حال انجام است.

احمدیان گفت: ناشنوایان ما در رشته‌های مختلف ورزشی با حضور مقتدرانه افتخار آفریدند و علاوه بر ورزش در صحنه‌های مختلف فرهنگی و هنری نیز توانسته‌اند بسیار موفق ظاهر شوند.

همزمان با روز جهانی ناشنوایان 30 سپتامبر، هشتم مهر ماه برنامه‌های متنوعی در سطح استان اردبیل برگزار شد و از ناشنوایان موفق با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62006/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول