اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آموزش عالی کرمان عنوان کرد

تحصیل 14 هزار دانشجو در ‌مؤسسه‌های آموزش عالی‌ کرمان ‌

رئیس دانشگاه غیر‌انتفاعی آموزش عالی کرمان گفت: 14 هزار دانشجو‌ در مؤسسه‌های آموزش عالی استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

تحصیل 14 هزار دانشجو در ‌مؤسسه‌های آموزش عالی‌ کرمان ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد داستان‌پور پیش از ظهر امروز در بازدید استاندار کرمان از مؤسسه آموزش عالی کرمان اظهار داشت: این مکان یک شهرک دانشگاهی است که هشت مؤسسه آموزشی در آن ساخته می‌شود و در حال حاضر دو دانشگاه در این شهرک به بهره‌برداری رسیده و در حال پذیرش دانشجو هستند.

وی تصریح کرد: در هشت مؤسسه آموزش عالی 45 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و برای 450 نفر اشتغال به طور مستقیم ایجاد شده و تعداد هیئت علمی این مؤسسات نیز 105 نفر است.

داستان‌پور با اشاره به اینکه دانشگاه‌ آموزش عالی کرمان در سال 84 راه‌اندازی شده است، بیان داشت: این دانشگا‌ه در مساحت 4 هزار و 200 متر مربع ساختمان آموزشی، یک هزار متر مربع فضای مسقف ورزشی و 700 متر مربع ساختمان رفاهی در زمینی به مساحت 5.2 هکتار احداث شده است.

رئیس دانشگاه آموزش عالی کرمان عنوان کرد: در‌ استان کرمان 15 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی وجود دارد که 14 هزار دانشجو در این مؤسسه‌ها‌ مشغول به تحصیل هستند.

داستان‌پور افزود: ‌‌رشته‌های موجود در مؤسسه آموزش عالی کرمان متناسب با نیاز جامعه است و بیش از 56 درصد فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مشغول به کار شده‌اند.

وی گفت: شهریه‌ای که ما‌ از دانشجویان می‌گیریم از شهریه یک مهد کودک کمتر است و دولت از لحاظ مادی هیچ کمکی به ما نکرده است.

داستان‌پور اذعان داشت: کیفیت کاری این دانشگاه  طبق آمار سازمان سنجش بعد از دانشگاه‌های دولتی رتبه دوم را دارا است‌ و‌ کرمان‌ یکی از موفق‌ترین استان‌های کشور در زمینه مؤسسات غیر‌انتفاعی دولتی است.

وی بیان کرد: این دانشگاه در سطح استان کرمان یکی از مجهز‌ترین دانشگاه‌ها از لحاظ تجهیزات، امکانات و ... است و ساختمان آن با اصول روز فنی دنیا ساخته شده است.

انتهای پیام/80018/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول