اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

گیلان نیازمند توسعه مراکز آموزش عالی است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه گیلان نیازمند توسعه مراکز آموزش عالی است، گفت: مردم گیلان با وجود 100 درصد باسوادی همچنان خواهان علم و دانش هستند.

گیلان نیازمند توسعه مراکز آموزش عالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی‌نژاد ظهر امروز در جمع اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این شهر مرکز آموزش عالی را یکی از مراکز حساس در هر استان عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید علم و اقتصاد در کشور، همه بر این امر واقف هستند که شکوفایی اقتصاد بر مبنای علم است.

نماینده مردم رشت در مجلس، تلاش آموزشی استان را در برطرف شدن مشکل اشتغال تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم تولید بیشتر داشته باشیم.

وی، دانشگاه گیلان را تنها دانشگاه دولتی در این استان ذکر کرد و گفت: دانشگاه گیلان مادر دانشگاه‌های دیگر است.

کوچکی‌نژاد، دانشگاه‌های فعال گیلان را شامل علوم پزشکی، 15 واحد جهاد دانشگاهی علمی‌کاربردی، فرهنگیان، موسسات تحقیقاتی جهاد کشاورزی، پیام‌نور با 18 واحد، هفت مرکز آموزش فنی، دانشگاه آزاد با 17 واحد و آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی، مجموع دانش‌آموزان گیلانی را 390 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: 29 هزار فرهنگی و 4 هزار و 200 واحد آموزشی در استان فعالیت دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در تمام موسسات آموزشی استان 142 هزار نفر دانشجو داریم، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه به وزارت علوم تکلیف شده که در طول برنامه دانشجویان تکمیلی به 20 درصد برسند.

وی، سهم دانشجوی کارشناسی ارشد در گیلان را حدود 24 هزار نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد، 15 هزار نفر در کارشناسی ارشد و 930 نفر در دکترا هستند.

کوچکی‌نژاد، گیلان را نیازمند توسعه مراکز آموزش عالی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نرخ باسوادی استان 100 درصد است اما مردم همچنان خواهان علم و دانش هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه گیلان به تنهایی حدود 7 هزار و 600 دانشجوی ارشد و 900 دانشجوی دکترا دارد، متذکر شد: سهم این دانشگاه بالاست.

نماینده مردم رشت در مجلس، تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های غیر مادر را کند خواند و افزود: به تناسب این امر در بخش تحقیقات و علم در سطح پایین و در شرکت‌های دانش‌بنیان صفر هستیم.

وی، از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواست تا سیاست‌گذاری در این زمینه را به گونه‌ای انجام دهند که نابرابری تحصیلی در کشور برطرف شود.

کوچکی‌نژاد از صدور مجوز چهار مرکز آموزشی و دو مرکز تحقیقاتی با کد مستقل خبر داد و متذکر شد: امیدواریم بتوانیم تعادل را در آموزش عالی گیلان داشته باشیم.

انتهای پیام/2300/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول