اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز:

گسترش پوشش آموزش عالی نیاز به برنامه دارد

معاون امور دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: وزارت علوم به سبب موج فزاینده گرایش به تحصیلات دانشگاهی هر ساله افزایش ظرفیتی را بین دانشگاه‌های کشور توزیع می‌کند که این کار نیاز به برنامه دقیق دارد.

گسترش پوشش آموزش عالی نیاز به برنامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر غلامرضا رخشنده‌رو بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه شیراز یک‌سوم دانشجویان متقاضی خوابگاه را پوشش می‌دهد چراکه فشار جامعه برای تحصیلات تکمیلی بسیار است و این فشار از طریق مجلس بر دولت و وزارت علوم اعمال می‌شود.

وی بدون اشاره به روند افزایش ظرفیت دانشگاه‌های داخل بر کاهش مهاجرت تحصیلی، افزود: دانشگاه شیراز مانند سایر دانشگاه‌های کشور در هر سال تحصیلی بین 10 تا 15 درصد مازاد بر ظرفیت خود دانشجو می‌پذیرد.

رخشنده رو ادامه داد: در حال حاضر استاندارد زیربنای خوابگاهی برای هر دانشجو حدود 12 متر مربع است که در دانشگاه شیراز این شاخص حدود هشت متر مربع برآورد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی بلند‌مدت برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، بیان کرد: روند افزایش ظرفیت باید با حفظ کیفیت آموزشی، رشد فضای کلاسی و آزمایشگاهی، فضای خوابگاهی و رفاهی و تعداد اساتید و ... انجام پذیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز تصریح کرد: در حال حاضر 3 هزار دانشجوی دختر خوابگاهی و 3 هزار و 500 دانشجوی پسر خوابگاهی در دانشگاه شیراز حضور دارند و سعی شده بر اساس بُعد مسافت و بومی‌بودن این خوابگاه‌ها به عدالت در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تنها برای نوسازی و تجهیز خوابگاه شهید دستغیب در تابستان امسال 1.5 میلیارد تومان هزینه شد، ابراز داشت: روزانه 10 هزار پخت در سه غذاخوری و 12 نقطه توزیع غذای دانشگاه شیراز انجام می‌شود.

به گفته وی، دانشگاه شیراز از معدود دانشگاه‌های کشور است که تنوع غذا و امکان انتخاب غذای کم‌هزینه یا پرهزینه‌تر را فراهم آورده که با قیمت مناسب مصوب وزارت علوم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وجود امکانات ورزشی اعم از استخر شنا، زمین والیبال، زمین چمن طبیعی و مصنوعی، مراکز بهداشت جسمی و روانی، مشاوره و روان‌درمانی برخی موارد دیگر بود که وی در همین زمینه به آن اشاره کرد.

رخشنده‌رو در پایان از آمادگی دانشگاه شیراز برای واگذاری امکان ساخت خوابگاه به سرمایه‌گذاران و همچنین استقبال از فعالیت‌های خیّری در این زمینه خبر داد.

معاون امور فرهنگی دانشگاه شیراز نیز در این نشست با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که دانشگاه شیراز را دارالعلمی در دارالعلم خواندند، گفت: این دانشگاه پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاه مادر (خدمات‌دهنده به سایر دانشگاه‌ها) کشور محسوب می‌شود.

دکتر عطاالله ربیعی افزود: معاونت فرهنگی در هفته ثبت‌نام اقدامات فراوانی را برای ایجاد احساس آرامش‌خاطر در دانشجویان جدیدالورود و خانواده آنان در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در زمان ثبت‌نام خدمات مشاوره از طریق اساتید باتجربه به دانشجویان ارائه شده و در مورد آسیب‌ها و مسائل مختلف آگاهی‌های لازم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

برگزاری اردوی معارفه دانشجویی در فضایی بانشاط دیگر موردی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: در این اردو دانشجویان با مسائل کلان دانشگاه آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری همایش الگوی ماندگار، بیان کرد: دانشگاه شیراز با هشت تشکل دانشجویی ظرفیت خوبی برای افزایش آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی دانشجویان فراهم آورده و این تشکل‌ها در هفته ثبت‌نام به دانشجویان معرفی شده و خدماتی را ارائه می‌دهند.

ربیعی خاطرنشان کرد: در همین ایام مرکز آموزش‌های فرهنگی دانشگاه شیراز دوره‌های آموزش‌محور را برگزار کرده و دانشجویان جدیدالورود بنابر علائق و نگرش‌های خود می‌توانند از این دوره‌ها به تناسب استفاده کنند.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول