اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی گیلان خبر داد

دستیابی دانشجویان بسیج گیلان به تولید هواپیمای بدون‌سرنشین

مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: گروه فضاهوای بسیج دانشجویی گیلان در راستای تولید علم و فناوری به اختراعات خوبی پیرامون تولید هواپیماهای بدون‌‌سرنشین دست یافته است.

دستیابی دانشجویان بسیج گیلان به تولید هواپیمای بدون‌سرنشین

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کامیار مهدی‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک سال تحصیلی جدید به فعالیت سازمان بسیج دانشجویی گیلان اشاره کرد

*اعزام 50 گروه دانشجویی گیلان به نقاط محروم

 وی اظهار کرد: از نوروز 92 تاکنون فعالیت دانشجویان در قالب اردوهای جهادی آغاز شده و 50 گروه به نقاط محروم گیلان اعزام شده‌اند.

به گفته این مسئول، دانشجویان اعزامی در اردوهای جهادی به فعالیت‌های مختلفی از جمله عمرانی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در مناطق محروم استان گیلان می‌پردازند.

وی افزود: تاکنون بسیاری از نقاط محروم در گیلان شناسایی شدند و حمام، مسجد، مدرسه، راه و جاده، غسالخانه و ... توسط دانشجویان رشته‌های مختلف احداث شده است.

مهدی‌پور، آشنایی نسل جوان و دانشجو با مشکلات مناطق محروم، درک صحیح و شناخت مدیریت درست آنها در مواجهه با مشکلات جامعه را از جمله اهداف برگزاری اردوهای جهادی خواند.

*برگزاری همایش شکوه هجرت در گیلان

وی گفت: اردوهای جهادی موجب می‌شود تا مسئولان نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به واسطه حضور جوانان تحصیلکرده در این مناطق حضور یابند.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان ادامه داد: اردوهای جهادی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سه ماه دوم و سوم سال جاری با اعزام دانشجویان بسیجی به مناطق محروم ادامه دارد.

وی از برگزاری: همایش «شکوه هجرت» با هدف تجلیل از دست‌اندرکاران اردوهای جهادی به میزبانی یکی از دانشگاه‌های استان خبر داد.

*کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار می‌شود

مهدی‌پور، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های معرفتی بصیرتی دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: خودسازی و دینداری برای اعضای بسیج دانشجویی، پاسداری از اصول تغییرناپذیر «نه شرقی و نه غربی» و دفاع از اسلام و انقلاب با تمام توان در دانشگاه، اتحاد حوزه و دانشگاه و تلاش برای ایجاد حکومت بزرگ اسلامی از رسالت‌های بسیج دانشجویی است.

این مسئول، حضور علمی، انقلابی و معنوی و دینی ویژگی‌های انقلاب اسلامی را از وظایف مدیریتی تشکل دانشجویی خواند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل ستادهای استقبال از دانشجویان جدید، آموزش مهارتی تشکیلاتی در سطوح مختلف برای اعضا و مسئولان شورای بسیج دانشجویی و تشکیل شورای تبیین مواضع از جمله این ماموریت‌ها است.

*دستیابی دانشجویان بسیج گیلان به تولید هواپیمای بدون سرنشین

مهدی‌پور، حمایت از دانشجویان ممتاز، مخترع، مبتکر و نوآور را از دیگر برنامه‌های بسیج دانشجویی برشمرد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای یک پژوهشکده علوم نوین در گیلان هستیم.

به گفته وی، گروه فضاهوای بسیج دانشجویی گیلان در راستای تولید علم و فناوری به اختراعات خوبی پیرامون تولید هواپیماهای بی‌سرنشین دست یافته است.

مهدی‌پور، خاطرنشان کرد: حمایت از نشریات دانشجویی و تقویت از کانون نشریات، فعالیت مربوط به حوزه زنان و خانواده و برگزاری دوره های آموزشی مختلف مطالعات و تربیت مربی از جمله برنامه‌های حوزه بسیج دانشجوی است. 

وی، اعزام دانشجویان در قالب راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و برگزاری یادواره 93 شهید دانشجوی گیلان را از دیگر برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه بسیج دانشجویی استان برشمرد.

انتهای پیام/84002/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول