اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بررسی فعالیت‌های جهادی دانشجویان قزوین

بسیج دانشجویی قزوین طلایه‌دار اردوهای جهادی / دانشجویان نمره بدهند

بسیج دانشجویی استان قزوین را باید به عنوان طلایه‌دار فتح عرصه‌های جهادی ذکر کرد که دست در دست دیگر‌ نهادها روشنای چراغ خانه‌های خاموش و سوت و کور مردم مناطق دورافتاده‌ای همچون الموت در دل رشته‌‌کوه‌ البرز شده است.

بسیج دانشجویی قزوین طلایه‌دار اردوهای جهادی / دانشجویان نمره بدهند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرهنگ جهادی در معانی و تعابیر مختلف همواره با عنوان ایثار و تلاش تفسیر شده است و اینکه امروز این فرهنگ در جامعه به ویژه در میان اقشار دانشجویان و جوانان راه‌ یافته است دلیلی بر ایثار و روحیه جهادی آنان است که توانسته‌اند در کنار تحصیل و جهاد علمی کمر همت بسته و برای عظمت ایران دست به کار شوند.

بنابر این حضور و مشارکت دانشجویان همراه با عزم و روحیه خودباوری در عرصه‌های سازندگی و پیشرفت علاوه بر تقویت قوای معنوی و انگیزه جهادگران در ترویج و بنیان‌گذاری فرهنگ آبادگری و جهادی تأثیرگذار و مهم است.

در این راستا بسیج دانشجویی به عنوان بازوی فعال و مهم در امر تربیت معنوی دانشجویان طی سالیان اخیر راهبرد‌های مشخصی را برای سوق دادن دانشجویان در ایام فراغت در عرصه‌ها و مناطق محروم فراهم کرده است که به نوعی باید اذعان کرد این برنامه‌ها در ترسیم چشم‌انداز کلان کشوری در حوزه عمران هم توانسته است اثربخش واقع شود.

هنری که دانشجویان جهادی در عرصه‌های محروم و فقر‌زده نقاط مختلف کشور از خود بروز می‌دهند، اثربخشی و ماندگاری بسیار فراوانی را داشته و چهره خوش بسیج را برای روستائیان و مردم نواحی مختلف به وجود می‌آورد.

بسیج دانشجویی استان قزوین همپا و همطراز با دیگر نواحی دانشجویی با فراخوان و تبلیغات سبب جذب جوانان و دانشجویان بسیار در عرصه‌های جهادی شده است و مقدمات عمران و آبادانی بخش‌های محروم و روستاهای خدمت‌ندیده را مهیا کرده است.

زمان در کار این جهادگران معنا ندارد و باید سخت‌کوشی این دانشجویان بسیجی جهادگر الگویی باشد برای برخی مدیران که پس از ساعت اداری حتی گوشی همراه خود را نیز پاسخ نمی‌دهند.

اجرای کارهای متعدد فرهنگی در کنار زیرسازی عمرانی، برگزاری حلقه‌های معرفتی و صالحین در روستاها، انجام خدمات متعدد پزشکی و درمان رایگان جزو عمده‌ترین برنامه‌های اجرا شده در عرصه‌های شناسایی شده استان قزوین بوده است که با اهتمام دانشجویان جهادی این استان رشد و ترقی یافته است.

ترنم رشد و به چرخه‌اندازی بخش‌های غیرفعال در روستاها‌ به همراه امید‌بخشی به روستائیان برای تکاپو و فعالیت توسط دانشجویان اعزامی به طرح‌های هجرت استان قزوین بی تردید زیبایی کار بسیج و رسالت این نهاد مقدس را آشکار می‌کند.

در این راستا بسیج دانشجویی استان قزوین را باید به عنوان طلایه‌دار فتح عرصه‌های جهادی ذکر کرد که دست در دست دیگر‌ نهادها روشنای چراغ خانه‌های خاموش و سوت و کور نقاط دور افتاده‌ای چون الموت در دل رشته‌‌کوه البرز شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن تجلیل از همت دانشجویان بسیجی در عمران و آبادانی روستاها و ارتقای فرهنگ مناطق مختلف، اظهار می‌کند: اردوهای جهادی بهترین مکان برای خودسازی، تقویت روحیه جهادی، خودکفایی و ایجاد حس مسئولیت در بین دانشجویان و جوانان آینده‌ساز ایران اسلامی است.

مهدی برزگر می‌گوید: شرکت در اردوهای جهادی و کمک به هم‌وطنان، نشان از همکاری دانشجویان برای آبادانی و تقویت فرهنگ ملی و اسلامی دارد.

این مسئول یادآوری می‌کند: در یکی از اردوهای جهادی در تابستان، شرکت‌کنندگان در این اردو به مدت هشت روز در روستای سرنق و ماهین طارم سفلی به اجرای برنامه‌های عمرانی از جمله ساخت غسالخانه، ترمیم مدارس، آب‌رسانی، دیوار نویسی و فضاسازی، ترمیم مساجد و همچنین برگزاری برنامه‌های فرهنگی شامل کلاس آموزش قرآن، احکام و رایانه پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین برگزاری جلسات علمی، مذهبی و تربیتی را از دیگر برنامه‌های گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان بر می‌شمرد.

مهدی برزگر با اشاره به اعزام گروه‌های جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و تاکستان به مناطق محروم این استان اظهار می‌کند: باید تلاش کرد تا روز به روز امر آبادانی و خدمات در جامعه گسترش پیدا کند.

وی همچنین از اعزام یک گروه جهادی متشکل از خواهران بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به مناطق محروم روستای قرمز‌آباد در تاکستان خبر می‌دهد و می‌گوید: جهادگران بسیجی با تلاش و کوشش یکپارچه در راستای خدمات‌رسانی گام برداشته و تلاش می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین اضافه می‌کند: این گروه جهادی شامل 25 خواهر بسیجی به مدت 10 روز با همکاری ناحیه بسیج دانشجویی و دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین به مناطق محروم اطراف شهرستان تاکستان اعزام می‌شوند.

برزگر ادامه می‌دهد: این گروه برنامه‌های عمرانی و فرهنگی از جمله کلاس‌های قرآن و نقاشی، احکام و کامپیوتر را برای قشر‌های مختلف کودک، نوجوان و جوان برگزار می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان می‌کند: همچنین دو گروه جهادی خواهر و برادر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان به مناطق محروم روستاهای سزنق و ماهین در طارم سفلی اعزام می‌شوند.

مسئول جهادی ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تاکستان اظهار می‌کند: فعالیت‌های بسیجی در عرصه‌های عمران و خدمات رسانی چشمگیر و قابل توجه بوده است.

سیدمحمدرضا بحرانی، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یادواره شهدا با هدف ارج نهادن به شهدا را از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه جهادی برشمرده و می‌افزاید: گروه‌های جهادی همواره در راستای رشد و ارتقای سطح آگاهی در مناطق محروم تلاش می‌کنند و در همین راستا آشنایی خانواده‌ها و جوانان با مضرات استفاده از ماهواره و اعتیاد از برنامه‌های این گروه جهادی است.

وی اظهار می‌کند: در گروه سنی خردسال کلاس‌های آموزش نقاشی، کاردستی، قرآن و زبان انگلیسی نیز تشکیل می‌شود.‌

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مناسب برای کودکان و بانوان خبر داده و می‌گوید: برای گروه سنی نوجوانان و جوانان برنامه‌های جذاب و آموزش مهارت زندگی، کلاس‌های قرآن و احکام، زبان انگلیسی و ریاضی، طراحی، سرود و خیاطی در نظر گرفته شده است.

وی ابراز می دارد : همچنین دومین دوره اردوی قرارگاه جهادی علمداران بصیرت بسیج دانشجویی استان قزوین با حضور 50 نفر از خواهران جهادگر دانشگاه‌های شهرستان تاکستان در روستاهای آزاده و چوزه از توابع ضیا‌آباد برگزار شد.

وی می‌افزاید: این جهادگران از دانشگاه‌های پیام نور بویین زهرا و تاکستان، آزاد بویین زهرا و غیرانتفاعی عالی تاکستان به روستاهای آزاده و چوزه از توابع ضیا‌آباد اعزام شدند.

بحرانی بیان می‌کند: این دوره به مدت 10 روز در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، پزشکی درمانی و دندان‌پزشکی با حضور گروه جهادی «شکوفه سیب» از دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری اردوی جهادی علم‌داران بصیرت خاطرنشان می‌کند: در بخش پزشکی ارائه خدمات رایگان در بخش‌های مامایی، آموزش بهداشت و دندان‌پزشکی صورت می‌گیرد که آمار دقیق از ارائه خدمات پزشکی و دندانپزشکی به زودی اعلام می‌شود.

آنچه که اهمیت دارد در وهله نخست نه مقدار کارهای انجام شده در روستاها توسط دانشجویان بلکه ملاک عزم و اراده پولادینی است که دانشجویان بسیجی از برکت و ثمره حضور در بسیج به آن دست یافته و برای خدمت به کشورشان از این اراده استفاده می‌کنند.

گرچه مدیران نسل اول انقلاب پرورش یافته پیش از انقلاب بودند ولی در پرتو مکتب حضرت روح‌الله حماسه عظیمی را رقم زدند، امروز این دانشجویان پرورش یافته در مکتب بسیج، ولایت و جهاد دنیا را زیر و رو خواهند کرد.

انتهای پیام/77005/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول