اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد اسلامی کرمان عنوان کرد

ساخت 22 مجتمع فرهنگی و هنری در کرمان

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت:‌ 22 مجتمع فرهنگی و هنری و کتابخانه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ساخته شد.

ساخت 22 مجتمع فرهنگی و هنری در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان پیش از ظهر امروز از پروژه‌های فرهنگی استان کرمان از جمله موزه هنرهای معاصر و تالار بزرگ کرمان بازدید کرد.

احمد سعیدی در حاشیه بازدید از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان‌ اظهار داشت: عملیات فاز دوم موزه صنعتی به اتمام‌ رسیده‌ و هم‌اکنون تجهیز آن در مراحل نهایی است و به زودی طی مراسمی با حضور هنرمندان و مسئولان استان بهره‌برداری می‌شود.

وی ابراز داشت: حمایت‌های استاندار کرمان در تسریع در عملیات ساخت و ساز و همچنین پشتیبانی اعتباری در این زمینه بسیار مؤثر و راه‌گشا بود.

سعیدی افزود: فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان شامل 8 هزار متر مربع محوطه‌سازی و 600 متر مربع فضای گالری است ‌که از مجموع اعتبارات آن ‌یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار توسط استانداری کرمان برای مرمت این ساختمان تخصیص یافته است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد‌ اسلامی استان ‌همچنین از روند ساخت تالار بزرگ کرمان بازدید کرد و گفت: این طرح جزو پروژه‌های مهر ماندگار است و بودجه آن نیز به صورت ملی تامین می‌شود‌.

وی عنوان کرد: در این اواخر به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران اسلامی و شرایط خاص کشور، اجرای این طرح با کمبود اعتبار همراه شد، اما روند ساخت و ساز متوقف نشد.

سعیدی با تاکید بر تسریع در روند اجرایی باقیمانده پروژه ‌تصریح کرد: معمولاً تکمیل پروژه‌هایی مانند تالار بزرگ کرمان در یک پروسه حداقل 6 ساله شکل می‌گیرد، اما برای ساخت، تکمیل و تجهیز تالار بزرگ کرمان زمانی کمتر از دو سال در نظر گرفته شده که در نوع خود بی‌نظیر است.

سعیدی افزود: پیش از این نیز زمان تکمیل تالار‌ تا پایان سال عمرانی 92 اعلام شده بود که در تلاش هستیم این زمان محقق شود.

وی با اشاره به ساخت 22 مجتمع فرهنگی و هنری و کتابخانه از سوی این اداره کل در سراسر استان گفت: برای گسترش امکانات و زیر‌ساخت‌های فرهنگی و هنری پروژه عظیم ساخت 22 مجتمع و فضای فرهنگی در استان طراحی و اجرا شده است.

سعیدی افزود: در این زمینه تعدادی از پروژه‌ها مانند مجتمع رودبار، توسعه مجتمع کهنوج، احداث کتابخانه اختیار‌آباد، تالارها و مجتمع‌های شهرستان‌های راور‌، کوهبنان و شهر‌بابک انجام و به بهره‌برداری رسیده است و بقیه پروژه‌ها بین 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: وجود زیر‌ساخت‌های مناسب و استاندارد می‌تواند فضای مناسبی برای رشد استعدادهای هنری، پرورش هنرمندان متعهد‌، اجرای برنامه‌های ملی و بین‌المللی و فضایی برای گردهمایی هنرمندان در همه رشته‌های هنری فراهم آورد.

انتهای پیام/2446/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول