اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

مجتمع فرهنگی دیجیتال در تویسرکان افتتاح می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تویسرکان گفت: مجتمع فرهنگی دیجیتال این شهرستان به زودی افتتاح می‌شود.

مجتمع فرهنگی دیجیتال در تویسرکان افتتاح می‌شود

مهدی حاجی‌زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، با بیان اینکه احیای فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی راهکاری مؤثر برای مقابله با نفوذ زندگی غربی است، اظهار کرد: دشمنان با استفاده از ابزار نوین به مقابله با فرهنگ ایران برخاسته‌اند.

وی ساخت برنامه‌های پرمحتوا و پرورش هنرمندان متعهد را روشی اثرگذار برای ارتقای بصیرت در جامعه دانست و تأکید کرد: ایجاد مجتمع فرهنگی دیجیتال باعث آمادگی نسل پویای جامعه می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان با بیان اینکه ورود هنر و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و هدایت آن متناسب با شرایط سنی جامعه هدف، مخاطب را به انتخاب درست هدایت می‌کند، خاطرنشان کرد: تولید برنامه‌های نرم مطابق با روحیه مخاطبان و اهداف دین مبین اسلام، گامی بزرگ در مصون ماندن اجتماع از اهداف غرب است.

وی ادامه داد: مجتمع فرهنگی دیجیتال شهرستان تویسرکان با 20 دستگاه رایانه به زودی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

حاجی‌زین‌العابدینی در تعریف کاربرد مجتمع دیجیتال تویسرکان گفت: یکی از برنامه‌های مجتمع دیجیتال تویسرکان آموزش ساخت نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای زیر نظر شبکه ملی فرهنگ است.

وی بهره‌مندی کاربران از اینترنت، کافی‌نت، بازی‌های رایانه‌ای، ارائه نرم‌افزارهای رایانه‌ای و بازی‌های بومی با لحاظ شاخصه‌های فرهنگ ایرانی اسلامی را از دیگر خدمات قابل عرضه در خانه دیجیتال تویسرکان برشمرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان ایجاد انگیزه در بین جوانان توانمند در راستای ساخت بازی‌های رایانه‌ای با فرهنگ ایرانی اسلامی را از جمله اهداف ایجاد مجتمع دیجیتال دانست.

وی خاطرنشان کرد: فعال‌سازی چنین مراکزی دغدغه‌های فکری خانواده‌ها را در زمینه چگونگی بهره بردن فرزندانشان از فضای مجازی کاهش می‌دهد.

حاجی‌زین‌العابدینی هزینه ایجاد مجتمع دیجیتال را 150 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: خانه دیجیتال تویسرکان در فضای مجتمع فرهنگی هنری فردوسی ایجاد شده است و اعتبار مورد نیاز آن از درآمد حاصل از فعالیت این مرکز تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در طول روز 600 نفر از خدمات مجتمع دیجیتال شهرستان بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: فضای کلاس آموزشی به گونه‌ای تعبیه شده است که همزمان 50 کاربر آموزش می‌بینند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تویسرکان زمان فعالیت این مرکز را هشت تا 20 شب در دو شیفت برای خواهران و برادران اعلام کرد و افزود: خانه دیجیتال برای علاقه‌مندان 12 ساعت ارائه خدمات خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه با آغاز فعالیت این مرکز سه نفر مشغول به کار می‌شوند، گفت: مجتمع فرهنگی هنری دیجیتال در صورتی که درآمدزایی خوبی داشته باشد از افراد جویای کار و فارغ‌التحصیل در رشته‌های فنی مهندسی و کامپیوتر استفاده می‌کند.

انتهای پیام/89010/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول