اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک تاکید کرد

لزوم اهتمام بیشتر مسئولان برای مرمت آثار تاریخی

فرماندار بستک گفت: مسئولان مربوطه باید بر کارهای مرمت آثار تاریخی و همچنین جذب اعتبارات اختصاصی نظارت جدی داشته باشند.

لزوم اهتمام بیشتر مسئولان برای مرمت آثار تاریخی

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده صبح امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بستک با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری میراث فرهنگی و تاریخی گفت: این آثار، سنن و فرهنگ گذشتگان است و اگر تخریب شود و از بین برود با اعتبار و تجهیزات، قابل جبران نیست.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه باید بر کارهای مرمت و بازسازی آن‌ها و همچنین جذب اعتبارات اختصاصی، نظارت جدی داشته باشند. 

فرماندار بستک افزود: باید نسبت به شناسایی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری اهتمام ویژه‌ای داشت و مردم را به استفاده از این اماکن تشویق و ترغیب کرد.

مشتاق‌زاده خاطرنشان کرد: برای پایداری هویت فرهنگی و اجتماعی جامعه، نیازمند توجه به میراث فرهنگی و تاریخی و حفظ آن‌ها هستیم و ما با تمام توان برای حضور در این عرصه و تقویت تلاشگران صنایع‌دستی آمادگی داریم.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بستک افزود: میراث فرهنگی پلی ارتباطی بین فرهنگ و تمدن گذشته و نسل جدید است که حفظ آن، وظیفه سنگینی بر دوش همه است و  اداره میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر باید با انجام رسالت خود در حفظ فرهنگ گذشته و انتقال آن به نسل جدید کوشا باشد.

وی در پایان خواستار تکمیل و مرمت کاروانسرا و مسجد جامع قدیم، احداث پل در جاده ورودی آبگرم فاریاب سنگویه و رفع نواقص بهداشتی آبگرم، فعال کردن انجمن میراث فرهنگی و صدور کارت شناسایی برای اعضا، احیای رودوزی سنتی و اخذ مجوز برای برگزاری آزمون، پیگیری برای حریم موزه و چاه دوک شهر جناح، ساماندهی موزه جناح و تدوین کتابچه‌های اطلاعات تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگردی و صنایع‌دستی شهرستان شد.

انتهای پیام/88006/م20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول