اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

کاهش عمق تالاب بین‌المللی انزلی / زنگ خطر گردشگری طبیعی برای گیلان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان از کاهش تدریجی عمق آب تالاب بین‌المللی انزلی خبر داد و گفت: این امر خطری برای منابع طبیعی گردشگری گیلان است.

کاهش عمق تالاب بین‌المللی انزلی / زنگ خطر گردشگری طبیعی برای گیلان

فردین پورهادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با تبریک هفته گردشگری، اظهار کرد: گیلان یکی از استان‌های مستعد در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه گیلان قطب گردشگری و کشاورزی کشور محسوب می‌شود، افزود: سالانه گیلان پذیرای مهمان‌هایی با بیش از 10 برابر جمعیت خود است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد: برای تأمین نیازهای گردشگری و اقامتی در گیلان باید تدابیر بیشتری اندیشیده شود.

*وجود 1000 واحد گردشگری در گیلان

وی از وجود بالغ بر یک‌هزار واحد گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: این تعداد واحد گردشگری تا اندازه‌ای قادر به برطرف کردن نیازهای مسافران و مهمانان گیلان هستند.

پورهادی، افزایش کمی و کیفی واحدهای پذیرایی و اقامتی در استان را نیازمند همت و سرمایه‌گذاری بیشتر دانست.

وی با اشاره به وضعیت گردشگری در صومعه‌سرا، اذعان کرد: گیلان دارای 183 واحد پذیرایی و اقامتی بین‌راهی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی این استان است که از این تعداد، 13 واحد در صومعه‌سرا قرار دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با تصریح بر اینکه صومعه‌سرا نقش مهمی در حوزه گردشگری این استان دارد، خاطرنشان کرد: طبیعت‌گردی ، تالاب و مهاجرت پرندگان در آن یکی از مباحث مهم گردشگری صومعه‌سرا محسوب می‌شود.

 

*منطقه تالابی سلکه صومعه‌سرا مناسب جذب سرمایه‌گذار و گردشگر

وی افزود: منطقه تالابی سلکه صومعه‌سرا به ویژه در فصل زمستان از رونق گردشگری زیادی برخوردار است.

به گفته پورهادی، تالاب بین‌المللی انزلی از موارد مهم جذب گردشگر و از موقعیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است.

*کم عمق شدن تدریجی آب تالاب بین‌المللی انزلی/ایجاد تورهای گردشگری در تالاب سلکه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، حفظ و حراست از منابع طبیعی به ویژه منابع آبی را امری ضروری و حیاتی خواند.

وی از کم‌عمق شدن آب تالاب بین‌المللی مشترک بین صومعه‌سرا و انزلی خبر داد و اذعان کرد: افزایش فضولات، آزولا و کم‌عمق شدن تدریجی تالاب انزلی یک خطر برای منابع طبیعی گردشگری استان محسوب می‌شود.

پورهادی متذکر شد: ممکن است در صورت عدم حراست و حفاظت، تالاب بین‌المللی گیلان در آینده از بین برود.

این مسئول، با بیان اینکه جدا از حفاظت تالاب در امر گردشگری باید مراقب حوزه اشتغال این منطقه نیز بود، تصریح کرد: باید بیش از این به منابع آبی بها داده شود و در حفظ آن تلاش زیادی صورت گیرد.

وی با اشاره به ایجاد تدابیر گردشگری در تالاب «سلکه» صومعه‌سرا یادآور شد: در حال رایزنی با اداره کل محیط زیست استان برای ایجاد تورهای گردشگری در منطقه تالابی سلکه صومعه‌سرا هستیم.

پورهادی اضافه کرد: طبق این طرح، سفرهای گردشگری به صورت تورهای هدفمند در فصول غیر پیک برای مشاهده مسافران علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی، مباحث تاریخی و فرهنگی را یکی دیگر از محصولات مهم گردشگری عنوان کرد و گفت: بناها و محوطه‌های تاریخی و باستانی از جمله این محصولات هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان به بنای تاریخی مناره بازار و گسکر صومعه‌سرا اشاره کرد و افزود: این بناهای تاریخی به تلاش و پشتکار بیشتر اصحاب رسانه برای معرفی آن نیاز دارد.

*ضرورت فعال شدن جوامع محلی گیلان در راستای جذب گردشگر

وی با بیان اینکه علاوه بر همت اصحاب رسانه و تلاش دستگاه‌های دولتی در معرفی و حفاظت از بناها و آثار اکوتوریسمی، باید جوامع بومی نیز فعال شوند، خاطرنشان کرد: جوامع محلی و بومی گیلان در جذب گردشگر و معرفی بنا یا آثار تاریخی و طبیعی خود بسیار مؤثر هستند.

پورهادی ادامه داد: در حاشیه تالاب صومعه‌سرا نیز واحدهای کوچک گردشگری در حال فعالیت هستند.

وی، هدف سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با همکاری محیط زیست استان را صیانت و حراست از تالاب‌ها دانست و یادآور شد: این کار با همت و تلاش جدی در گیلان در حال انجام است.

ا‌نتهای پیام/84003/صا40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول