اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

توجه به خرده فرهنگ‌ها باعث رشد گردشگری و جذب مسافر در همدان می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: فرهنگ غنی و تاریخ چند هزار ساله همدان بستر خوبی را برای دارا بودن خرده فرهنگ‌ها فراهم کرده که باید از این قابلیت و امکان برای شناساندن این استان و جذب گردشگران استفاده کرد.

توجه به خرده فرهنگ‌ها باعث رشد گردشگری و جذب مسافر در همدان می‌شود

علیرضا ایزدی در حاشیه بازدید از دفتر سرپرستی خبرگزاری فارس در همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: فرهنگ غنی و تاریخ چندین هزار ساله همدان می‌تواند باعث گسترش و رشد صنعت توریسم در این خطه شود.

وی افزود: همدان با سبقه تاریخی که در دل خود دارد خرده فرهنگ‌ها زیادی داشته و دارد که به سبب گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده و در حال انقراض است و مسئولیت مدیران فرهنگی این است که باید برای زنده کردن آن تلاش کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اضافه کرد: همدان مهد تاریخ و فرهنگ بوده و یدک کشیدن نام پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌ زمین باید موجب شد تا در حد این پایتخت بودن خرده فرهنگ‌ها را بهتر از قبل زنده و معرفی کنیم.

به گفته وی؛ همدانی‌ها از نظر لباس، غذا، شیرینی‌های محلی و سنتی در سطح استان صاحب سبک بودند اما اینها به مرور زمان از بین رفته و یا در حال فراموشی هستند.

ایزدی با اشاره به ثبت چهار سوغاتی و شیرینی همدان در آثار معنوی کشور در راستای زنده نگه داشتن خرده فرهنگ‌های همدان، خاطرنشان کرد: شیرمال، کماج، حلوازرده و انگشت‌پیچ چهار شیرینی و سوغات همدان است که سال گذشته هم‌زمان با ششمین جشنواره زمستانی همدان در آثار معنوی ایران ثبت شد.

وی یادآور شد: خرده فرهنگ در گوشه گوشه این استان وجود دارد که باید برای زنده کردن و حفظ آن تلاش کنیم و تنها مجموعه میراث فرهنگی نمی‌تواند در این راه قدم بردارد و همکاری و تعامل بین دستگاهی لازم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ابراز داشت: قدمت تاریخی این خطه از کشور و وجود جاذبه‌های تاریخی باعث شده تا مسافران زیادی هر ساله به این منطقه سفر کنند و باید برای شناسایی و معرفی خرده فرهنگ‌ها به طرق مختلف تلاش کنیم.

در پایان این بازدید و نشست، مدیران گردشگری میراث فرهنگی همدان در ضیافت ناهاری که از غذای سنتی همدان و به میزبانی خبرگزاری فارس تدارک دیده شده بود شرکت کردند.

هفته گردشگری در استان همدان هم‌زمان با سراسر کشور از جمعه پنجم مهرماه آغاز شده و تا 12 همین ماه ادامه خواهد داشت.

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیش از 100 عنوان برنامه برای بزرگداشت این هفته در نظر گرفته است.

انتهای پیام/89020/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول