اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از محرومیت‌های روستای برجک قلعه‌گنج گزارش می‌دهد

برق‌گرفتگی اهالی روستا بر اثر صدور قبض برای برق نیامده

روستای برجک سیف‌الله قلعه‌گنج با بیش از 10 خانوار از توابع بخش مرکزی قلعه‌گنج چند سال است که با مشکل بی‌برقی مواجه است، اما قبض‌های برق چند هزارتومانی دریافت کردند.

برق‌گرفتگی اهالی روستا بر اثر صدور قبض برای برق نیامده

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، روستای برجک سیف‌الله با بیش از 10 خانوار از توابع بخش مرکزی قلعه‌گنج چند سال است که با مشکل بی‌برقی مواجه است، اما اهالی این روستا با ارسال فیش برق مصرفی به درب منازل خود دچار شوک شدند.

روستای برجک سیف‌الله در منطقه چهل‌منی قلعه‌گنج واقع شده است، اما امور مشترکان برق آن زیر نظر اداره برق کهنوج است، افت ولتاژ شدید برق در تابستان چند بار پای مسئولان شهرستان قلعه‌گنج را به این منطقه کشانده است، اما اقدام مثبتی از سوی اداره برق کهنوج صورت نگرفته است.

 

به علت نبود برق مردم روستا مجبور به مهاجرت می‌شوند

مراد شهدوستی یکی از ساکنان این روستا به خبرنگار فارس گفت: چند سال است که به دنبال برق‌دار کردن این روستا هستیم، اما برق نیامد و مجبور شدیم مهاجرت کنیم و به شهر قلعه‌گنج برویم، اما کشاورزی ما اینجا است و باید زندگی کنیم.

وی افزود: سه سال پیش گفتند، چون اشتراک و کنتور ندارید به شما برق نمی‌دهیم، همه کنتور خریدیم، اما باز هم برق نیامد و روز گذشته مأمور اداره برق برای ما فیش برق آورده است، وقتی نگاه کردیم، متوجه شدیم 80 هزار تومان باید بپردازیم.

برای برق نیامده فیش 90 هزار تومانی صادر کردند

خان‌محمد شهدوستی یکی دیگر از ساکنان این روستا بیان داشت: این اقدام اداره برق صحیح نیست برای برق نیامده فیش 90 هزار تومانی صادر کردند.

وی افزود: سه سال پیش وقتی پیمانکار اداره برق در روستای مجاور کار می‌کرد از ما 500 هزار تومان پول خواست و قول داد برای ما تیر برق بکشد، اما خبری نشد.

 

برای رهایی از گرمای سوزان پای درخت‌ها و زیر سایه آنها زندگی می‌کنند

عیسی توپال‌نیا یکی دیگر از اهالی روستا تصریح کرد: از ترس مار و عقرب شب‌ها بالای کاوار می‌خوابیم و بچه‌های ما روزها برای رهایی از گرمای سوزان پای درخت‌ها و زیر سایه آنها زندگی می‌کنند.

 

هیچ کدام از وعده‌های مسئولان برق کهنوج عملی نشده است

وی گفت: اداره برق کهنوج چند سال است وعده داده تا هم برق‌رسانی کنند و هم افت ولتاژ را برطرف کنند، اما هیچ کدام از وعده‌ها عملی نشده است و برای گرفتن پول برق زود فیش صادر می‌کنند.

به گزارش فارس، در تقسمیات برق این منطقه زیر نظر اداره برق کهنوج اداره می‌شود و با پیگیری به عمل آمده مشکل آنها هنوز رفع نشده است.

هزینه‌ مربوط به مصرف برق نیست

غلامعباس انجم‌شعاع مدیر برق منطقه‌ای شهرستان کهنوج در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از آنجایی که مقدار مصرف در این فیش‌ها صفر درج شده است، این مبلغ برای دیماند شامل آبونمان و ... صادر می‌شود که از سال 89 تاکنون این مبلغ پرداخت نشده است.

وی راجع به نبود برق در کنتور گفت: این مبلغ ثابت است و از زمان دریافت کنتور در فیش درج می‌شود، اما تلاش می‌کنیم تا برق‌رسانی به منطقه چهل‌منی را با همت اعتبارات تکمیل کنیم.

انتهای پیام/80004/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول