اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

صنعت برق بدون همکاری مردم و بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: صنعت برق بدون همکاری مردم و بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسد.

صنعت برق بدون همکاری مردم و بخش خصوصی به نتیجه نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ فلاحتیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه در حدود سی سال پیش یک میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌شد، اما اکنون 22 میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: مصرف انرژی برق در طول این چندین دهه دو برابر شده است و نیروگاه‌ها نیز تولید برق خود را از 37 مگاوات به 6 هزار مگاوات برق رسانده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت پست‌ها متناسب با  توسعه و تولید سازماندهی شده‌اند، ادامه داد: دیگر نمی‌شود با رویکرد سنتی روند را پیش‌ برد، چراکه امروزه برق جزء تفکیک‌ناپذیر زندگی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تصریح کرد: حدود هفت درصد از ظرفیت تولید برق استان بر عهده اصفهان است، اما اصفهان 12 درصد برق را در شرایط تحریم تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه اصفهان با وجود نیروگاه‌های 44 ساله و نیز سایر نیروگاه‌های جدید در این شرایط  بد اقتصادی و نیز تحریم‌‌ها در حال فعالیت‌ هستند، گفت: امیدوارم در این سمت جدید خود بتوانم به بهبود شرایط کسب و کار تولید و توزیع برق کمک کنم.

فلاحتیان با بیان اینکه با وجود شرایط تحریم کار در حوزه برق و انرژی بسیار سخت است، ادامه داد: در طی این مدت یک ماه در حوزه برق و انرژی دریافتم که می‌شود تأثیرگذار بود.

وی از تغییر فضای کسب و کار در حوزه صنعت برق کشور خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم بدهی‌های صنعت برق پرداخت شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه فشارهای ملی و کمبود اعتبارات باعث شد در طول 6 سال گذشته  کمتر از 9 درصد از منابع مالی محقق شود، گفت: 34 میلیارد تومان اعتبارات استانی  و 15 میلیارد تومان بودجه کشوری داده شده و  سالانه 200 میلیارد تومان هزینه سالیانه صنعت برق اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 300 مگاوات به برق مصرفی اصفهان اضافه می‌شود، اظهار کرد: این یعنی سالیانه یک نیروگاه 500 مگاواتی باید تاسیس شود که حداقل 300 میلیون یورو هزینه در بر دارد بتوانیم خاموشی نداشته باشیم.

فلاحتیان با بیان اینکه هر ساله 22 هزار میلیارد تومان هر سال صنعت برق کشور هزینه دربردارد، تصریح کرد: مابه‌التفاوت این هزینه را دولت نمی‌تواند تأمین کند و عملاً باید از کمک مردم در بخش صنعت برق استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در ظرف چند ماه آینده این امکان فراهم می‌شود که مردم در پشت‌بام‌های خود از نیروگاه‌های کوچک تولید برق خورشیدی استفاده کنند، گفت: صنعت برق بدون حضور مردم نمی‌تواند قدمی بر دارد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی متذکر شد: ما باید قبول کنیم که بخشی از صنعت برق پیمانکاران، فروشندگان،بخش خصوصی، مشاوران هستند که بدون این افراد نمی‌توان کاری کرد و باید با همفکری دست‌اندرکاران صنعت برق مسائل برق حل شود.

وی با بیان اینکه برای پرداخت بدهی‌ها با وجود دولت جدید و تعاملاتی که با مجلس برقرار شده است، خوش‌بین هستم، بیلان داشت: قرار است در هفته آینده برای دولت یک چشم‌انداز صنعت برق کشور ارائه شود.

فلاحتیان ابراز امیدواری کرد که بتوان با تعاملات مجلس گام‌های مهمی را برای بهبود کسب و کار برداشت.

انتهای پیام/63012/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول