اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روز جهانی دریانوردی

120 دریانورد هرمزگانی تجلیل شدند

120 دریانورد هرمزگانی به نمایندگی از فعالان و دست‌اندکاران حوزه دریایی به مناسبت روز جهانی دریانوردی تجلیل شدند.

120 دریانورد هرمزگانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مراسم روز جهانی دریانوردی یکشنبه‌شب با حضور نمایندگان فعالان این بخش از جمله مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و بخش‌های مختلف، جامعه صیادی، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه و امام جمعه موقت بندرعباس و همچنین ملوانان داخلی و خارجی در هرمزگان برگزار شد.

حمیدرضا دلبری، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: همانطور که مناسبت‌های مختلف از جمله دفاع مقدس ما را به یاد شهدا و عهد و پیمان‌هایمان می‌اندازد، روز دریانوردی نیز ما را به یاد دست‌اندرکاران و اهمیت این حوزه می‌اندازد.

وی با بیان اینکه یک سوم مرزهای کشور آبی است، ادامه داد: 93 درصد از واردات و 78 درصد از صادرات ایران از طریق بنادر صورت می‌گیرد و این در حالی است که 60 درصد از تجارت دریایی ایران در بنادر هرمزگان پشتیبانی می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: حدود 60 بندر کوچک چند منظوره طی سالهای گذشته در کشور احداث شده و یا در حال احداث است که 32 مورد آن در هرمزگان واقع شده است.

دلبری تصریح کرد: برای توسعه پایدار مدنظر سازمان جهانی دریانوردی که هدفش از بین بردن فقر است بی‌گمان نقش بنادر و حمل و نقل نقشی برجسته دارد و دارای اهمیت است.

این مسئول عنوان کرد: توسعه مدنظر در حوزه دریا وابسته به شغل‌ها و صنایع جانبی وابسته است.

محمدحسن فروزان‌نژاد، امام جمعه موقت بندرعباس نیز در ادامه گفت: فعالان حوزه بنادر و دریانوردی ایران به واسطه سفرهای دریایی و پذیرایی از خدمه کشتی‌های مختلف، به عنوان سفیران ملت ایران مطرح هستند.

امام جمعه موقت بندرعباس خطاب به این قشر گفت: فعالان این حوزه باید فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را به جهانیان معرفی کنند.

فروزان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شخص رئیس‌جمهور نماد حماسه سیاسی است، یادآور شد: فضای کشور به واسطه برکت خون شهدا، انتخابات اخیر و هدایت‌های مدبرانه رهبری به فضایی زیبا تبدیل شده است.

وی تأکید کرد: در ادامه روند آغاز شده مسئولان کشور باید نسبت به خلق حماسه اقتصادی نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

این مراسم علاوه بر برنامه تجلیل از دریانوردان، با برنامه‌هایی از جمله اجرای آهنگ‌های حماسی و چند برنامه دیگر نیز همراه بود.

انتهای پیام/88001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول