اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

هرمزگان 104 شهید گمنام دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان از وجود 104 شهید گمنام در این استان خبر داد.

هرمزگان 104 شهید گمنام دارد

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میناب با اشاره به فرمایشی از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: شهدا همانند ستارگانی هستند که به جامعه خیر و برکت هدیه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید شهدا را قهرمانان و الگوی خود قرار دهند، افزود: اگر الگوی جوانان و نسل کنونی شهید باشد چشم طمع دشمن کور می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان همچنین هدف از برگزاری یادواره شهدا را ترویج فرهنگ و روحیه ایثار و شهادت ذکر کرد و ادامه داد: در برهه‌ای از دوران یادواره شهدا به فراموشی سپرده شد و حتی عده‌ای غافل و گمراه به خود اجازه دادند به خانواده شهدا و جانبازان اهانت کنند.

دهقانی افزود: یادواره‌ها وسیله‌ای برای معرفی چهره آسمانی شهدا و خانواده آنان در زمین است.

وی با بیان این مطلب که شهدا باید در یادواره‌ها معرفی شوند، بیان داشت: یادواره‌ها باید با معرفی ابعاد اخلاقی و سیره شهدا قویتر شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان تصریح کرد:سیره عملی شهدا به لحاظ مبتنی بودن با قرآن و تعالیم دینی زندگی ها را تغییر می دهد.

دهقانی همچنین افزود: شهدا مسیر رسیدن به خدا را هموار کردند و به عزت ایران در دنیا قدرت بخشیدند.

وی ابراز کرد: ادامه راه شهدا تنها با مجاهدت علمی و کسب روزی و درآمد حلال میسر و ممکن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان، شهدا را زنده و اثر گذار معرفی کرد و گفت: اقشار مختلف جامعه و به ویژه جوانان با مطالعه سیره شهدا و ادامه راه آنان باید در تحقق حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی تلاش کنند.

دهقانی در بخش دیگری از این گفت و گو تعداد شهدای گمنام مدفون در هرمزگان را 104 شهید ذکر کرد و گفت:این شهدا در 23 نقطه از استان آرمیده‌اند.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های میناب، بشاگرد، سیریک، جاسک، بندرلنگه، پارسیان، بندرخمیر، حاجی آباد و بستک هر کدام یک نقطه شهید گمنام دفن شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان اضافه کرد:جزایر هرمز، تنب کوچک، تنب بزرگ، سیری، قشم، کیش و ابوموسی نیز از نعمت وجود شهدای گمنام بهره‌مند هستند.

دهقانی افزود: در چهار نقطه شهر بندرعباس، یک نقطه از شهر رودان و دو نقطه در بخش رودخانه رودان نیز شهید گمنام دفن شده است.

انتهای پیام/88004/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول