اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید مازندران:

فرزندان شاهد راویان فرهنگ شهید و شهادت باشند/ وجود 264 نخبه شاهد در مازندران

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به وجود 264 نخبه شاهد در مازندران گفت: فرزندان شاهد و ایثارگر راویان فرهنگ شهید و شهادت باشند.

فرزندان شاهد راویان فرهنگ شهید و شهادت باشند/ وجود 264 نخبه شاهد در مازندران

عباسعلی رضائی در حاشیه مراسم تجلیل از قرآن‌آموزان شاهد و ایثارگر منتخب کشور در کانون شاهد بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: خانواده شهدا، ایثارگر و جانبازان باید پیشگامان جامعه باشند.

وی افزود: زمانی می توانیم از گردنه‌های سخت عبور کنیم که درک صحیحی از معارف قرآنی داشته باشیم، انتظار ما از مجموعه ایثارگران فعالیت بیشتر در زمینه قرآنی است.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ما بدهکار فرزندان شاهد و ایثارگر هستیم، اذعان داشت: هر اقدامی که برای فرزندان شهدا و ایثارگر انجام گیرد برای آنها پدر نمی‌شود، در مقابل صبر و تحمل فرزندان جانباز شیمیایی یا فرزندان جانباز اعصاب و روان چه چیز می‌توان تقدیم کرد، ما خجالت‌زده آنها هستیم.

رضایی از وجود 264 نخبه شاهد در مازندران خبر داد و بیان داشت: مردم احساس نکنند فرزندان شاهد با امتیاز ایثارگری وارد دانشگاه می‌شوند، نخبه بودن فرزندان شاهد ربطی به سهمیه آنها ندارد، ایثارگران همان‌گونه که در عرصه شهادت پیشگام بودند در بسترسازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز پیشگام هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از ناهنجاری‌های جامعه سنخیتی با فرهنگ ایثار و شهادت ندارد، خاطرنشان کرد: گرچه بعد انقلاب از اسارت و بدبختی رها شدیم اما نتوانستیم فرهنگ اصیل انقلاب، ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کنیم، باید گام‌های موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برداشته شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگر نخستین و بهترین راویان فرهنگ شهید، شهادت و جبهه هستند، باید خاطرات و سجایای اخلاقی ایثارگران و شهدا برای جامعه نقل قول شود و سختی‌هایی که متحمل شدند بیان شود.

برادر سه شهید دفاع مقدس، مستندسازی وقایع جنگ را وظیفه سازمان دانست و خاطرنشان کرد: شما خانواده شهدا به خصوص کسانی که در بخش قرآنی فعالیت دارید قدر خود را بدانید.

رضایی خطاب به فرزندان شاهد متذکر شد: قدر پدران خود را که برای ما عزت به ارمغان آوردند و قدر مادران خود را که به جای پدر برایتان پدری کردند بدانید.

وی خطاب به فرزندان جانباز افزود: فرزندان جانباز قدر پدران خود را بدانند، هرگز از مشکلات خسته نشده و مطمئن باشید مزد این خستگی‌ها اجر فراوان است، هرگز اجازه ندهید سختی‌ها شما را نسبت به انقلاب در شک و تردید قرار دهد.

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول