اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک خبر داد

ایمن‌سازی دام‌های شهربابک علیه تب برفکی

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: مرحله دوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین در این شهرستان آغاز شده و بیش از 3 هزار و 500 دام زیرپوشش قرار می‌گیرند.

ایمن‌سازی دام‌های شهربابک علیه تب برفکی

مجید اسدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهربابک با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی با مشارکت بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، اظهار داشت: در این طرح که از اول مهر ماه آغاز شده است، تعداد 3 هزار و 500 رأس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی از دامداران شهرستان خواست در راستای بهبود اجرای این طرح همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی به عمل آورند تا واکسینه کردن دام‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک اذعان داشت: بیماری تب برفکی یک بیماری بسیار عفونی و به شدت واگیر دام است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت، تولید دام و فرآورده‌های دامی محسوب می‌شود.

اسدی عنوان کرد: از مهم‌ترین علائم ظاهری این بیماری جراحات دهانی است و همچنین تاول‌هایی در ناحیه سم ایجاد شده که در دام ایجاد لنگش می‌کند.

وی در پایان متذکر شد: شهربابک یک قطب دامداری و دامپروری در استان کرمان است که در حال حاضر 15 هزار رأس دام سنگین، 700 هزار رأس دام سبک و حدود 30 واحد مرغداری گوشتی دارد.

انتهای پیام/80023/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول