اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دامپزشکی زرند:

زرند 300 واحد دامی دارد / افتتاح مرکز مایه‌کوبی دام و طیور در زرند

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان زرند گفت: شهرستان زرند دارای 300 واحد دامی در بخش‌های مرکزی و تابعه است.

زرند 300 واحد دامی دارد / افتتاح مرکز مایه‌کوبی دام و طیور در زرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، علیرضا سلطانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان زرند دارای بیش از 300 واحد دامی در بخش‌های مرکزی و تابعه با جمعیت دامی 150 هزار رأس دام سبک، 2 هزار و 500 رأس دام سنگین و حدود یک میلیون قطعه جوجه‌ریزی در سال است.

وی از راه‌اندازی نخستین مرکز مایه‌کوبی مستقل دام و طیور در شهرستان زرند خبر داد و افزود: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مرغداران و دامداران منطقه بر اساس اصل 44 قانون اساسی و به منظور واگذاری امور به بخش خصوصی این مرکز مایه‌کوبی مستقل دام و طیور در زرند راه‌اندازی شد.

مسئول شبکه دامپزشکی شهرستان زرند ابراز داشت: یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که افتتاح مرکز مایه‌کوبی مستقل دام و طیور می‌تواند به این امر کمک کند.

سلطانی عنوان کرد: با افتتاح مرکز مایه‌کوبی مستقل دام و طیور از تردد غیر ضروری دامداران و مرغداران به مرکز استان کرمان برای دریافت واکسن جلوگیری شده و بخش عمده‌ای از مشکلات دامداران و مرغداران شهرستان زرند در مورد تامین واکسن‌های مورد نیاز دام و طیور و همچنین واکسیناسیون برطرف می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان زرند دو واحد داروخانه دامپزشکی، یک واحد مرکز درمانی و یک واحد مرکز مایه‌کوبی آماده خدمت‌رسانی به بهره‌برداران هستند.

انتهای پیام/80022/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول