اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نظرآباد خبر داد

ارائه تسهیلات دولتی برای اجرای طرح‌های مدرن آبیاری

فرماندار نظرآباد از ارائه تسهیلات دولتی برای اجرای طرح‌های مدرن آبیاری در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان خبر داد.

ارائه تسهیلات دولتی برای اجرای طرح‌های مدرن آبیاری

سید ابراهیم کسائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نظرآباد اظهار داشت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که طی 8 سال اخیر در دستور کار داشتیم، توسعه بخش کشاورزی شهرستان نظرآباد بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود برخی کمبودها و نواقص، تلاش کشاورزان و باغداران شهرستان نتایج خوبی در برداشت، از جمله رکورد تولید برخی محصولات استراتژیک مانند گندم در این شهرستان شکسته شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی در نظرآباد افزود: توسعه کشاورزی از جمله اولویت‌های اصلی مسئولان در سال‌های اخیر بوده و با توجه به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی سال جاری را تحت عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری فرمودند، فعالان این بخش طی سال جاری مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارند.

* باید از امکانات محدود فعلی بیشترین بهره‌برداری صورت گیرد

کسائیان با اشاره به برخی کمبودها و کاستی‌ها در بخش کشاورزی به ویژه کمبود منابع آب کشور اظهار داشت: اینکه زمین حاصلخیز، باران و آب فراوان و بودجه کافی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم کشاورزی و باغداری کنیم، اقدام بزرگی نیست.

وی تاکید کرد: زمانی کار ارزشمند شده و برکت بیشتر می‌شود که بتوانیم با کمبودها مبارزه کرده و از امکانات محدود فعلی بیشترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان نظرآباد افزود: مهمترین مشکل کشاورزان و باغداران در کشورمان، کمبود منابع آب است و باید با برنامه‌ریزی مناسب بیشترین بهره‌برداری را از منابع موجود ببریم.

* وجود  27 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در نظرآباد

کسائیان ادامه با اشاره به وجود 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در شهرستان نظرآباد اظهار داشت: اگر در مصرف منابع موجود برنامه‌ریزی و دقت لازم را نداشته باشیم، در آینده نزدیک نمی‌توانیم آب مورد نیاز این میزان زمین زیر کشت را فراهم کنیم.

وی بیان داشت: بهترین شیوه آبیاری، استفاده از تکنولوژی مدرن از جمله آبیاری تحت فشار است و متاسفانه تنها بیش از 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی نظرآباد به این سیستم مجهز هستند.

فرماندار نظرآباد تاکید کرد: در حال حاضر دولت تسهیلات ویژه‌ای برای اجرای طرح‌های مدرن آبیاری در اختیار کشاورزان و باغداران قرار می‌دهد و از کشاورزانی که به دنبال استفاده از این سیستم‌ها هستند، حمایت می‌کند.

کسائیان تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی، لازم است اکثر زمین‌های زیر کشت شهرستان نظرآباد به آبیاری تحت فشار مجهز شوند و امیدواریم ارائه تسهیلات ویژه به کشاورزان، عاملی برای تشویق آنها برای نصب و راه‌اندازی این سیستم باشد.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول