اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حاشیه خلیج همیشه فارس صورت می‌گیرد

ایجاد منطقه آزاد اقتصادی استان فارس

استاندار فارس از استقبال دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران برای ایجاد منطقه آزاد تجاری این استان در حاشیه خلیج تا ابد فارس، خبر داد.

ایجاد منطقه آزاد اقتصادی استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق‌عابدین ظهر امروز در جلسه آغاز پروژه تولید فرآورده‌های طبیعی سلامت و فرآوری گیاهان دارویی، با بیان اینکه خرسندیم که توانستیم یکی دیگر از توانمندی‌های این استان را به نمایش بگذاریم، اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا کوچک‌ترین بهانه به دست دستگاه‌ها ندهیم و اکنون که شاهد همکاری همان دستگاه‌ها هستیم به این دلیل است که توانسته‌ایم به آن‌ها برای انجام کاری اقتصادی با بهره‌وری بالا، اطمینان دهیم.

صادق‌عابدین با اشاره به لزوم توجه به تولید گیاهان دارویی، بیان کرد: تولید گیاهان دارویی بهره‌وری اقتصادی بالا و مصرف کم آب را به دنبال دارد که با توجه به کمبود ذخایر آب در این استان، اهمیت این موضوع بیشتر احساس می‌شود.

مسئول ارشد استان فارس اضافه کرد: با توجه به بهره‌برداری‌های بی‌رویه از ذخایر زیرزمینی آب در این استان، این احتمال می‌رود که اگر این روند ادامه یابد تا 15 سال آینده برخی از شهرستان‌ها در فارس، خالی از سکنه شوند.

استاندار فارس بیان کرد: تنها 6 درصد از گیاهان دارویی کشور، مختص استان فارس بوده که با توجه به زمین قابل کشت و ظرفیت علمی بالا، باید این مقدار را با وجود کمبودها افزایش دهیم.

وی با اشاره به کمبود آب در این استان به عنوان یکی از مشکلات کشاورزی، بر کاشت گیاهان دارویی مانند زعفران و آلوئه‌ورا که مصرف آب کمتری دارند، تاکید کرد.

صادق عابدین ادامه داد: اکنون دنیا به سمت تولید داروی گیاهی پیش می‌رود که به عنوان نمونه باید اشاره کرد در کشور آلمان 7 هزار نوع داروی گیاهی تولید می‌شود، 67 درصد از داروهای مصرفی سوئیس را داروهای گیاهی و طبیعی تشکیل می‌دهد و در کشور چین، داروی شیمیایی به زحمت یافت می‌شود.

مسئول ارشد این استان با بیان اینکه دنیا هر زمان که بخواهد با ما قهر کند، نفت ما را نمی‌پذیرد، گفت: با توجه به بهره‌وری بالای تولید داروهای گیاهی، می‌توان گفت که این اقدام  100 برابر صنعت نفت برای ما سود خواهد داشت.

استاندار فارس تصریح کرد: انتظار دارم که اتاق بازرگانی وارد عمل شده و بخش خصوصی را فعال کند تا بتوانیم حجم سرمایه‌گذاری در هشت سال آینده را افزایش داده و برای کشور، صادرات بسیار خوبی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های خوب این استان، ظرفیت بالا برای کاشت گیاه دارویی آلوئه‌ورا است، خاطرنشان کرد: یک سال است که بحث انتقال آب از خلیج فارس به جنوب این استان را دنبال می‌کنیم و قیمت آن به هر میزان که بالا برود، به صرفه است.

صادق عابدین ابراز داشت: امیدواریم که بتوانیم با کمک نمایندگان مجلس، بحث ایجاد منطقه ویژه اقتصادی این استان در حاشیه خلیج فارس را پیگیری کنیم چراکه این اقدام نه تنها برای فارس صرفه اقتصادی دارد، بلکه به بحث سلامت و تولید گیاهان دارویی نیز کمک می‌کند.

مسئول ارشد استان فارس تاکید کرد که دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران، از اینکه این استان در حاشیه خلیج فارس منطقه آزاد تجاری داشته باشد استقبال کرده است.

انتهای پیام/2448/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول