اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اقدامی بی‌سابقه از سوی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد

1000 هکتار از اراضی چرام و تنگ‌سرخ زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با تدابیری که اندیشیده شده، 1000 هکتار از اراضی چرام زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود.

1000 هکتار از اراضی چرام و تنگ‌سرخ زیر کشت گیاهان دارویی می‌رود

محمدرضا جهان‌آرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به سفر اخیر خود به مناطقی از شهرستان چرام اظهار کرد: قرار بر این است که هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی زیر کشت انواع گیاهان دارویی برود که بذرکاری ما از روز گذشته آغاز شده و بخشی از آن نیز در منطقه تنگ‌سرخ یاسوج خواهد بود.

وی این اقدام را کاری بزرگ در این حوزه دانست که در طول سالیان اخیر بی‌سابقه بوده و در ادامه ابراز کرد: خوب است بدانیم که 200 هزار هکتار از اراضی ما مستعد برای کشت گیاهان دارویی است که تاکنون تنها 8 هزار هکتار در این خصوص اقدام شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان رقم بالای هزار هکتار نسبت به همه اقدامات صورت گرفته در طی سالیان اخیر تصریح کرد: نتیجه می‌گیریم که تنها 4 درصد از کل اراضی 200 هزار هکتاری ما زیر کشت چنین گیاهانی رفته که قابل تأمل است.

جهان‌آرا از باریچه، آنقوزه و کرفس به عنوان گیاهان دارویی که در این هزار هکتار کشت می‌شود نام برد و گفت: این گیاهان خاصیت‌های دارویی فراوانی داشته و قیمت بسیار بالایی هم در بازار دارند که کشت آن‌ها از هر نظر مقرون به صرفه است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد کمک به بهره‌برداران از جمله در اهدای بذر رایگان را از اقدامات این اداره‌کل در راستای حمایت از آن‌ها دانست و گفت: به جز این در مراحل مختلف از این افراد حمایت خواهیم کرد.

جهان‌آرا از عزم جدی این اداره‌کل برای گام نهادن در مسیر کار و تولید و شکوفایی استان سخن به میان آورد و افزود: از این پس همت خود را بیشتر معطوف به انجام چنین اقداماتی خواهیم کرد و مطمئن هستیم که یکی از راه‌های توسعه و آبادانی استان بهره‌گیری بیشتر و بهتر از اراضی منابع طبیعی در امر کار و تولید است.

انتهای پیام/2571/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول