اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل:

تولید گیاهان دارویی 2 برابر افزایش یافته است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل از افزایش دو برابری میزان محصولات تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی در این استان خبر داد.

تولید گیاهان دارویی 2 برابر افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبد ایمانی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بالغ بر 37 هکتار از اراضی استان اردبیل به زیر کشت محصولات متنوع تولید گیاهان دارویی اختصاص یافته بود که موفق به تولید 64 تن محصول شدیم.

وی عنوان کرد‌: بر اساس برآورد اولیه این رقم در سال زراعی جاری نزدیک به دو برابر افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل به رغبت و علاقه‌مندی ویژه برای توسعه کشت گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: آنچه که در این زمینه و بستر حرکت پویا و رو به جلو را فراهم می‌‌آورد فروش گیاهان دارویی و کسب درآمد مناسب از این راه است.

عبد‌ایمانی سطح باغات استان اردبیل را در سال زراعی جاری بیش از 37 هزار و 524 هکتار اعلام کرد و ابراز داشت: از این باغات بالغ بر 320 هزار تن انواع محصولات باغی تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

این مسئول با برشمردن مهم‌ترین محصولات باغی تولید شده در استان از نظر وزنی و استراتژیک تصریح کرد: اردبیل با تولید 167 هزار تن سیب در جایگاه ممتازی قرار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل افزود: ما در تولید هلو و شلیل با 60 هزار تن، انگور 10.7 هزار تن، زردآلو 8 هزار تن، گیلاس و آلبالو 18 هزار تن و گلابی 12 هزار تن از توانمندترین استان‌ها در تولید محصولات باغی هستیم.

عبدایمانی ادامه داد: توسعه باغات یکی از برنامه‌های اولویت‌دار به شمار می‌رود که در سال زارعی جاری موفق شدیم بیش از 600 هکتار از باغات را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: در این زمینه توجه جدی ما به توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است و در بازدیدی که روزهای گذشته از این مجموعه‌ها داشتیم زمینه تحولی در این حوزه را مطلوب مشاهده کردیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل یادآور شد: در کنار توسعه باغات توسعه هفت واحد مزرعه تولید قارچ خوراکی در سال‌های اخیر به سرانجام رسید و ما در استان با تولید 3 هزار و 250 تن محصول سعی می‌کنیم فعالیت‌های عمده و ثمر‌بخشی را انجام دهیم.

عبدایمانی در پایان سخنان خود فعالیت 9 نهالستان را در استان اردبیل یادآور شد و اذعان داشت: از این نهالستان‌ها در سال جاری گذشته قریب به 550 هزار اصله نهال تولید و روانه بازار مصرف شده است.

انتهای پیام/62005/ح30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول