اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی تنکابن بیان کرد

حرکت به سوی سالمندی سالم برای تکریم سالمندان/ 20 درصد سالمندان از هیچ پوشش بیمه‌ای بهره‌مند نیستند

رئیس اداره بهزیستی تنکابن از حرکت به سوی سالمندی سالم و پویا برای تکریم سالمندان خبر داد.

حرکت به سوی سالمندی سالم برای تکریم سالمندان/ 20 درصد سالمندان از هیچ پوشش بیمه‌ای بهره‌مند نیستند

ولی شمسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن با تاکید بر اینکه هفته جهانی سالمندان امسال با شعار «سالمندان چه می‌گویند؟» برگزار می‌شود، گفت: در راستای حرکت به سوی دوره سالم سالمندی برای تکریم از مقام والدین که در دوران سالمندی هستند برنامه‌های متنوعی توسط سازمان بهزیستی برگزار می‌شود.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی تنکابن از محوریت اصلی برنامه‌های سازمان بهزیستی درباره نگهداری سالمندان در منازل توسط خانواده و فرزندان افزود: خانواده‌هایی که سالمندان خود را در خانه و کانون خانواده نگهداری کنند از مزایایی ویزیت رایگان و کمک هزینه‌های درمانی توسط سازمان بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

شمسی اظهار داشت: خدمات توانبخشی که سازمان بهزیستی برای سالمندان در نظر گرفته و ارائه می‌کند شامل دو بخش است که بخش اول آن مراقبت‌های پزشکی و پرستاری با هدف کاهش عوارض ناشی از دوران سالمندی، پیشگیری و درمان بیماری‌های دوره سالمندی و بخش دوم شامل خدمات توانبخشی  به منظور افزایش توانایی سالمندان در مقابله با عوارض سالمندی، سازگاری بیشتر با محیط و حفظ حداکثر استقلال این افراد در انجام امور مهم زندگی است.

وی تصریح کرد: در برخی از موارد سالمندان دارای شرایط ویژه از خدمات مسکن و خدمات بیمه‌ای سازمان بهزیستی نیز برخوردار می‌شوند زیرا 20 درصد از کل سالمندان کشور از هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای بهره‌مند نیستند.

شمسی گفت: در تنکابن جمعا 160 سالمند از خدمات مرکز جامع توانبخشی سالمندان که در طول هفته با برنامه‌های متنوع شامل پایش سلامت سالمندان، فیزیوتراپی، کاردرمانی، روان‌شناسی و گفتار درمانی ارائه می‌شود بهره‌گیری می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد 50 سالمند به صورت رایگان از خدمات ویزیت پزشکی در منزل استفاده می‌کنند.

شمسی به برنامه‌های هفته جهانی سالمند در تنکابن اشاره کرد و گفت: ما با همکاری مرکز جامع توانبخشی سالمندان برنامه‌های خوبی برای گرامیداشت این هفته در نظر گرفتیم که مهم‌ترین آنها انجام غربالگری، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، نمایشگاه عکس و نقاشی سالمندان، بازدید ادارات، برگزاری جشن بزرگ روز سالمند و تقدیر از سالمندان و خیران و زیارت گلزار شهدا است.

انتهای پیام/86020/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول