اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی کرمانشاه:

بیش از 7 درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بیش از 7 درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند که از لحاظ جمعیت سالمندان در رتبه 13 کشور قرار داریم.

بیش از 7 درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند

رسول اکبرزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آخرین سرشماری یک‌صد و 37 هزار سالمند در استان کرمانشاه وجود دارد که از این تعداد هشت هزار و 771 نفر شناسایی شده‌‌اند و 6 هزار و 767 نفر خدمت‌گیرنده هستند و تعداد 648 سالمند نیز در مراکز شبانه‌روزی و یا به‌صورت ویزیت در منزل خدمت دریافت می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: 7/29 درصد جمعیت استان کرمانشاه را سالمندان تشکیل می‌دهند که از لحاظ جمعیت سالمندان در رتبه 13 کشور قرار داریم.

اکبرزاده پرداخت مستمری، کمک هزینه نگهداری، کمک هزینه درمان، مناسب‌سازی، تعمیر مسکن، خدمات بیمه‌ای، وسایل کمک توانبخشی، خدمات فیزیوتراپی، نگهداری در مراکز شبانه‌روزی و روزانه، خدمات ویزیت در منزل، توانمندسازی، پر کردن اوقات فراغت و فعالیت‌های آموزشی را از جمله مهمترین خدماتی عنوان کرد که به سالمندان ارائه می‌شود.

به گفته معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی استان کرمانشاه، بیش از دو هزار نفر از سالمندان از برنامه‌های توانبخشی، آموزشی، حمایتی و اوقات فراغت و گردشگری به‌صورت فراگیر بهره‌مند شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: چهار مرکز شبانه‌روزی برای نگهداری سالمندان در استان کرمانشاه با کادر مجرب و امکانات خوب مشغول به فعالیت هستند که به‌دلیل شرایط فرهنگی و پیوندهای عاطفی عمیق و سنتی بین خانواده‌ها تعداد سالمندان در این مراکز خیلی زیاد نیست.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه چهار مرکز روزانه به سالمندان خدمات مختلفی ارائه می‌دهند، از ارائه خدمات پزشکی، بهداشتی، روان‌شناسی، درمانی و ... در قالب تیم ویزیت در منزل سالمندان خبر داد.

انتهای پیام/2700/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول