اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 12 مرکز شبانه‌روزی و روزانه سالمندان در آذربایجان غربی

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: 12 مرکز شبانه‌روزی و روزانه سالمندان در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 12 مرکز شبانه‌روزی و روزانه سالمندان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی پرمقیاس عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی سالمندان که در سالن جلسات بهزیستی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: بحث سالمندی مربوط به یک دوره خاص نبوده و سالمندان علاوه بر اینکه مسائل و مشکلات افراد زیر 60 سال را دارند مشکلات مربوط به دوره سالمندی نیز به این مسائل اضافه می‌شود.

وی بحث بهداشت و درمان، بحث معیشت، بحث عاطفی و یک سری مسائل اجتماعی را از عمده مشکلات مربوط به سالمندان آذربایجان غربی عنوان کرد و ابراز داشت: بحث بهداشت و درمان شامل مشکلات بینایی، جسمی و حرکتی و بحث معیشتی نیز مباحث از کارافتادگی سالمندان و کسب درآمد را شامل می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی یادآور شد: مشکلات عاطفی و روحی در بین سالمندان در جامعه روند رو به افزایش دارد به طوری که کاهش ارتباطات سالمندان و حرکت جامعه از زندگی جمعی به زندگی فردی خواه یا ناخواه مسائل روحی و عاطفی را به سالمندان تحمیل می‌کند.

پرمقیاس با بیان اینکه اخیرا شورای ملی سلامت در سطح کشور تشکیل یافته و سازمان بهزیستی دبیری این شورا را برعهده دارد، اذعان داشت: امید است نخستین جلسه شورای ملی سالمندان در استان نیز تشکیل شود.

وی ادامه داد: شورای ملی سالمندان 15 عضو دارد و ارگان‌های مختلفی با موضوع سالمندی درگیر هستند و عمده وظیفه شورای ملی سالمندان برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در زمینه ارائه خدمات به سالمندان است.

وی با تاکید بر اینکه تنها بهزیستی متولی بحث سالمندان در کشور نیست و همه ارگان‌های ذیربط متولی سالمندان هستند، تصریح کرد: سازمان بهزیستی یکی از اعضای شورای ملی سالمندان بوده و به عنوان عضو این شورا یک سری خدمات از جمله کمک‌های توانبخشی، خدمات روزانه، نگهداری شبانه‌روزی و... را در زمینه سالمندان ارائه می‌دهد.

پرمقیاس یادآور شد: در زمینه سالمندان شهرداری وظیفه ایجاد محیط‌های لازم برای ورزش سالمندان، حذف موانع فیزیکی از معابر و... را بر عهده دارد و بهداشت و درمان نیز در این زمینه بحث طب سالمندی و ایجاد بیمارستان مخصوص ارائه خدمات به سالمندان را دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه سالمندان باید همه ارگان‌ها با هم همکاری داشته و به وظایف حوزه خود در زمینه سالمندان عمل کنند.

پرمقیاس اظهار داشت: 12 مرکز شبانه‌روزی و روزانه سالمندان در آذربایجان غربی موجود است که ظرفیت مراکز شبانه‌روزی شامل نگهداری 531 نفر است و مراکز روزانه نیز ظرفیت ارائه خدمات به 100 تا 125 نفر را دارند.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ملی تحول سلامت و رفاه سالمندان، گفت: برنامه ملی تحول نظام سلامت، رفاه و منزلت سالمندان از برنامه‌های شورای ملی سالمندان بوده که در آینده نزدیک تصویب خواهد شد.

انتهای پیام/61005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول