اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین خبر داد

تشکیل شورای ساماندهی سالمندان در قزوین

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: شورای ساماندهی سالمندان با هدف رسیدگی به مشکلات این قشر در استان تشکیل شده است.

تشکیل شورای ساماندهی سالمندان در قزوین

راحله جاتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: ساماندهی وضعیت و رفع مشکلات سالمندان از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای ساماندهی سالمندان در قزوین است.

وی با بیان اینکه سالمندان همانند قشرهای مختلف مردم افراد چند بعدی هستند و نیازهای چند‌جانبه دارند، ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان قزوین به تنهایی نمی‌تواند همه نیازهای سالمندان را در جامعه تأمین کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی مصوب کرده که ادارات کل بهزیستی استان‌ها با سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط شورایی را به نام ساماندهی سالمندان استان قزوین با هدف رسیدگی به وضعیت و مشکلات این قشر تشکیل دهند.

جاتن تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش، مسکن و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیریت و برنامه‌ریزی، صدا و سیما، ورزش و جوانان، بیمه تأمین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی، بیمه خدمات درمانی، شورای اسلامی شهر قزوین، نیروهای مسلح و مؤسسات مربوط در این شورا عضو هستند و برای ساماندهی سالمندان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین نیز در شورای یاد شده عضو است، یادآور شد: این نهاد برای تشکیل این شورا تلاش مضاعفی کرده است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان در اداره کل بهزیستی مستقر است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که استانداری نقش حاکمیتی در این استان دارد و هدایت و تنظیم جلسات و تقسیم وظایف به عهده این نهاد است بر این اساس جلسات این دبیرخانه در این مکان برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی اداره کل استان قزوین با اشاره به اینکه امسال نخستین جلسه شورای ساماندهی سالمندان بعد از چهار سال تشکیل شده است، اضافه کرد: تشکیل این جلسات هر سه ماه ادامه دارد تا با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مشکلات سالمندان در جامعه کاهش یابد.

وی درمان، توانبخشی، مراقبت و حضور اجتماعی در جامعه را از مهم‌ترین مشکلات سالمندان عنوان کرد و گفت: مسئولان مربوطه در استان قزوین با تشکیل این شورا و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط تلاش می‌کنند تا بتوانند این مشکلات را برطرف کنند.

این مسئول افزود: با تحقق این مهم و فراهم کردن امکانات برای سالمندان، این قشر نیز همانند قشرهای مختلف مردم به راحتی در جامعه حضور می‌یابند و از امکانات اجتماع به صورت عادلانه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول